سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: در هفته‌های گذشته روند افزایشی آنفولانزا متوقف شده و در حال حاضر روند ثابت‌تر شده، اما هنوز تعداد بیماران زیاد است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 22 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» احمد مهدوی در خصوص تعطیلی مدارس باتوجه به شیوع آنفولانزا، گفت: در هیچ‌جای دنیا به دلیل آنفولانزا تعطیلی مدارس به صلاح نیست.

وی با اشاره به فصل سرد سال که معمولا با شیوع آنفولانزا مواجه هستیم، افزود: با پیشگیری‌های که صورت می‌گیرد کارهای روزانه انجام می‌شود.

مهدوی گفت: با تعطیلی مدارس عوارض تأخیر در تدریس معلم‌ها و کسب علم و دانش با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس را جایگزین مراقبت و پیشگیری کنیم، افزود: اگر پیشگیری، مراقبت و رعایت بهداشت فردی را بهتر انجام دهیم، نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

مهدوی در خصوص شیوع آنفولانزا، گفت: در هفته‌های گذشته روند افزایشی آنفولانزا متوقف شده و در حال حاضر روند ثابت‌تر شده، اما هنوز تعداد بیماران زیاد است.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه درمان آنفولانزا رعایت بهداشت فردی و استراحت است، افزود: خوردن مایعات و تامین آب برای بدن از جمله موارد دیگر درمان آنفولانزا است.

مهدوی در خصوص پیشگیری از مبتلا شدن به آنفولانزا، گفت: رعایت بهداشت فردی از جمله شست‌و‌شو دست‌ها، زدن ماسک، تهویه مناسب در اماکن شلوغ توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار