فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به جو حاکم بر کشور و ضرورت بیرون آمدن از این فضای ناامیدی و اضطراب گفت: در همین راستا جشنواره البرز قوی را برای تغییر فضای روانی بر جامعه را برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 17 November 2022

بسیج به الگویی برای آزادی خواهان دنیا تبدیل شده است

به گزارش «تابناک البرز» سردار علیرضا حیدر نیا در نشست خبری هفته بسیج با بزرگداشت نام و یاد دو شهید امنیت استان البرز که به دست اغتشاشگران به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شهید علی اصغر بیگلو و شهید سید روح الله عجمیان که برای دفاع از امنیت کشور به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند.

حیدرنیا با بیان اینکه بسیج الگویی منحصر به فرد برای همه آزادی خواهان در سراسر دنیا است افزود: بسیجیان برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم جانفشانی‌های زیادی کرده و مظلومانه به دست اراذل و اوباش شهادت رسیدند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به دستور امام راحل به معرفی مهمترین برنامه‌های بسیج در سطح استان پرداخت و گفت: امروز بسیج از ارتش ۲۰ میلیونی تبدیل به ارتشی ده ها میلیونی شده و در بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی چه در داخل کشور و چه در سایر کشورهای اسلامی گره گشا بوده است.

این مسئول گفت: برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران»  از ۲۹آبان ماه آغاز شده و هر روز به یک نام نامگذاری شده است از روز اول ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذرماه؛ به ترتیب  روز بسیج سازندگی و پیشرفت،بسیج مسجد محوری و جامعه اسلامی، بسیج نوآوری جهاد علمی، بسیج مردم سالاری  و ایران قوی و مستقل، بسیج مظهر جهاد و شهادت، بسیج ایمان و تربیت اسلامی و بسیج مقاومت و اقتدار ملی نامگذاری شده است.

وی  با بیان اینکه در سطح استان البرز ۶۴ عنوان برنامه طراحی شده که ذیل آنها ۸هزار برنامه اجرا می‌شود افزود: دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان در قالب ۴۷۰ دیدار و بویژه با خانواده‌های شهدای اخیر امنیت استان البرز و تجلیل از فرماندهان نمونه پایگاه های بسیج انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره حقوقی و  روانشناسی و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و سواد رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری برای بیان دستاوردهای بسیج و انقلاب و جهاد تبیین در این موارد و انتقال به نسل جوان از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

حیدر نیا با اشاره به برنامه‌های ویژه روز اول گفت: در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات اجتماعی به مردم از دو سال گذشته تاکنون اقدام به اجرای برنامه‌هایی برای رفع محرومیت در مناطق حاشیه نشین البرز کردیم و امسال نیز ۳۳۱ پروژه در سطح استان با همکاری خیرین و سایر دستگاه ها در راستای محرومیت زدایی اجرا می‌کنیم.

وی با اهمیت پروژه آب رسانی در استان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور آب رسانی را به روستاهای استان البرز در قالب ۱۳ پروژه بر عهده دارد و استان البرز از این حیث در اجرای این پروژه در رتبه اول کشوری قرار دارد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ۱۱۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب یک رزمایش در اختیار نوعروسان کم برخوردار قرار می گیرد.

وی گفت: با همکاری بسیج جهاد سازندگی رزمایش استانی جهادگران فاطمی در قالب ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی و مشارکت ۱۵۰۰ جهاد گر در این هفته برگزار می‌شود.

حیدر نیا به برگزاری کارگاه‌های اشتغال و کار آفرینی در محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت: ۶۶ کارگاه در این هفته در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین برگزار می‌شود.

وی گفت: میز خدمت در سطح محلات با محوریت بسیج و همکاری ارگان ها و دستگاه های اداری  اجرا می شود و مردم می‌توانند با مسئولان دیدار چهره به چهره داشته باشند و مشکلاتشان را مطرح کنند.

وی با اشاره به جهاد علمی و نوآوری گفت: نمایشگاه ایده تا ثروت که سنوات گذشته نیز برگزار شد در قالب ارائه فراخوان ایده های جوانان که قابلیت تبدیل به صنعتی شدن را دارد برگزار می‌شود و سال گذتشه ۱۸میلیارد تومان ایده با سرمایه گذاری ادارات و صاحبان سرمایه خریداری شد.

وی به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: این کرسی ها با حضور دانشجویان، اساتید، دانش آموزان و معلمان و در موضوعات مختلف جامعه و مطالبه گری از مسئولان برگزار می شود.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای اجرای اردوهای راهیان پیشرفت گفت: یکی از برنامه های بسیج در این هفته برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان،دانشجویان، معلمان و اساتید است و در قالب  اردوی یک روزه به بازدید از مراکز صنعتی و علمی بسیج چون شهرک های صنعتی، پارک علمی هوا فضای سپاه در چیتگر، نمایشگاه دستاوردهای هوا و فضا می پردازند و به شبهه افکنی های دشمن برای جوانان  در خصوص دستاوردهای علمی نظام بدین شیوه  پاسخ می دهیم و در این اردوها ۱۰ هزار نوجوان و جوان مشارکت می‌کنند.

وی به تاسیس سه مرکز مشاوره در البرز اشاره کرد و گفت: سه مرکز مشاوره در سطح استان در کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد تاسیس شده و به شکل رایگان و یا با هزینه بسیار نازل به مردم خدمت ارائه می‌کند.

حیدرنیا به غبار روبی از مزار شهدا به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: راهیان نور دانش‌آموزی و اعزام به مناطق عملیاتی همزمان با هفته بسیج آغاز می‌شود و ۲۰۰ دانش‌آموز در قالب اردوی راهیان نور به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی به حضور همه بسیجیان استان در نماز جمعه ۴آذرماه اشاره کرد و گفت: سخنران پیش از خطبه تمام تمام شهرستان‌ها فرماندهان نواحی مقاومت سپاه هستند و سه هزار نفر در قالب  ۳۰۰ حلقه صالحین در مصلی‌های نماز جمعه حضور می‌یابند.

حیدرنیا به برنامه آخرین روز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: گردهمایی اقتدار و شکوه و مقاومت  بسیجیان با حضور سخنران کشوری و حضور پر شور بسیجیان استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی ۱۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به طور متمرکز یکی از انها در پارک شهید چمران کرج به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود، دستاوردهای همشهریان را در موضوع اقتصاد مقاومتی در معرض نمایش قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به جو حاکم بر کشور و ضرورت بیرون آمدن از این فضای نا امیدی و اضطراب گفت: در همین راستا جشنواره البرز قوی را برای تغییر فضای روانی بر جامعه را برگزار می‌کنیم و در چهار سطح جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای در سطح مدارس، رویداد علمی و اقتصادی، لیگ خدمت‌رسانی مدیران و رزمایش جهاد امید آفرینی این جشنواره در البرز برگزار می‌شود.

وی برگزاری رویدادهای علمی و حوزه فناوری و اقتصادی، حضور مدیران در محلات هدف و محروم ارائه خدمات پزشکی منزل به منزل در مناطق محروم و حمایت از اقشار و اصناف متضرر در ناامنی‌، رزمایش جهاد آفرینی در ۶۶ محله کم برخورداراز جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج است .

وی به وضعیت دو ماه اخیر در کشور اشاره کرد و توضیح داد: به گفته مقام معظم رهبری در این دوماه با یک جنگ ترکیبی روبرو بودیم و گروهک‌های معاند، سلبریتی‌های معاند و ورزشکاران خائن و خود فروخته و افراد کم بصیرت و منافق و دانشجوی ناآگاه در این جنگ ترکیبی حضور دارند.

حیدر نیا تاکید کرد: انقلاب بزرگ اسلامی ایران تهدیدات بزرگتر از این فتنه را پشت سر گذاشته و دشمن در این فتنه نیز صد در صد شکست خواهد خورد و اغتشاشگران که قصد بر هم زدن امنیت جامعه زدند صفشان از صف معترضین جدا است.

وی گفت: ورزشکار خارج نشینی که اموال زیادی به دست آورده و امروز به دنبال تحریک جوانان است و منجر به قتل بسیجیان مظلومی چون شهید سید روح الله عجمیان می‌شود، خائن است .

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: این شهید از یک خانواده  مستضعف در جامعه بود و پدری کارگر داشت و در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و شما اصحاب رسانه در مقابل جنگ روایت‌های دشمن که واقعیت را وارونه نشان می دهد وظیفه سنگینی برای روشنگری و بیان مظلومیت بسیجیان و نیروهای نظامی دارید.

وی در پایان گفت: کجای دنیا نیروی نظامی را به آتش می‌کشند و یا سر او را می‌برند و در پاسخ به قصاص این عمل و حکم دادگاه برای او ، هشتگ نه به اعدام راه می‌اندازند. در واقع دشمن جای جلاد و شهید را عوض کرده و باید این مهم در جامعه تبیین شود و جوانان ما پی به اهداف شوم دشمن در برهم زدن امنیت و به اعتصاب کشاندن بازار و سایر نا آرامی ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار