عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «مشکلات اقتصادی مهمترین علت سوءاستفاده اغتشاشگران و معاندان است. اینکه دلار بدون دلیل چندهزار تومان بالا برود یعنی اقتصاد بیمار است. فشارش هم روی قشر آسیب‌پذیر می‌آید و مسئولان باید فکری بکنند و نمی‌شود روزبه‌روز قیمت کالاها بالا برود و مردم تحت فشار بیشتر قرار بگیرند. حالا دولت می‌گوید تورم ۴۰درصد است اما مردم نمی‌پذیرند و می‌گویند در واقعیت بر روی بعضی کالاهای اساسی بسیار بیشتر از اینهاست اما دولت اصرار دارد که میانگین را اعلام کند».

او ادامه داد: «نکته دیگری که باید سامان داده شود این است که دولت باید برنامه اقتصادی خود را مشخص کند. وزیری که روی کار می‌آید، نباید فکر کند که در پاییز و زمستان بیماری بیشتر می‌شود؟ یک سرم در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود. آقای رئیسی باید با وزیر بهداشت به شدت برخورد کند. مردم اینها را متوجه می‌شوند. وزیر مسکن هم همین‌طور مدام وعده می‌دهد. هر کشوری بود اگر چنین وزیری در دولت بود با او برخورد می‌شد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «علاوه بر اینها باید فرق بگذاریم بین اعتراض و اغتشاش. مسئولان گفتند که می‌خواهیم برای تجمعات مجوز بدهیم. خب معلوم کنند سازوکارش چیست و چه مکانی محل اعتراض است. وزارت کشور چارچوب را مشخص کند یا اگر لازم است مجلس قانونی را تصویب کند تا مردم بتوانند از این حق مصرح در قانون اساسی استفاده کنند».

امیری‌فر در پایان درباره ایجاد نشاط سیاسی از طریق تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات‌های آینده گفت: «ما در اسلام هم داریم که کسانی که گذشته خوبی نداشته‌اند و اصلاح می‌شوند می‌توانند برگردند. به هر حال هستند کسانی در میان آنهایی که خطایی در گذشته کرده‌اند که نظام، ولایت فقیه، رهبری و قانون اساسی را هنوز قبول دارند. کسانی هستند که دلسوز ملت هستند. نباید به دلیل یک اشتباه ردصلاحیت شوند. در انتخابات هم باید مرِّ قانون رعایت شود و سلیقه‌ای نباشد. در حوزه سیاسی و به خصوص انتخابات هم باید با دیدی موسع به موضوع نگاه کنیم».

منبع: نامه‌نیوز