سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز از برنامه های هفته ملی کودک در البرز رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 06 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» مهری فلاح در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هفته کودک که در محل این کانون برگزار شد، اظهار کرد: هفته ملی کودک با شعار  «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» رسما از ۱۶ مهر آغاز می‌شود، اگرچه در استان البرز دو روز زودتر برنامه‌ها آغاز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه شعار سال در برنامه‌ها مدنظر قرار گرفته گفت: یکی از اهداف گام دوم انقلاب محرومیت زدایی بود که طبق طرح ۲۰۲۰ و فرمایش مقام معظم رهبری، با کمک استاندار و قرارگاه اجتماعی در مناطق کم برخوردار حضور پیدا کرده و با حضور کتابخانه‌های سیار به معرفی فعالیت‌های کانون پرداخت.

 وی افزود: برای استانی با این تراکم جمعیت فقط یک کتابخانه سیار روستایی داریم که باید به روستاها خدمات‌دهی کند. یک روز از فعالیت این کتابخانه سیار هم به مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص داده شده است. امیدواریم یک خودروی سیار شهری برای خدمات دهی به مناطق آسیب دیده شهری هم داشته باشیم.

وی  با اشاره به اینکه از فعالیت شاخص که در میز خدمت انجام شد، نقاشی، بازی و قصه گویی بود، افزود: قصه گویی از اقداماتی است که به کتابخوان کردن بچه ها کمک می‌کند. در برنامه‌های میزخدمت در محلات کم برخوردار ، نقاشی‌ها به صورت گروهی و با هدف افزایش تعامل بین کودکان انجام می‌شد که در عین حال کارشناس هنری به استعدادیابی بچه‌ها می‌پرداخت. به این ترتیب کارگاه‌های تخصصی‌تر برای بچه‌های مستعد دایر شد و در دو ماه اخیر حدود ۲۰۰ نقاشی داشتیم که ۶۸ کار انتخاب و قرار است ۱۴ مهر  ساعت ۱۱ صبح در نمایشگاهی در خانه هنرمندان رونمایی شود و با هدف توجه ویژه به کودکان مناطق کم برخوردار انجام شده است. همچنین از تمام این ۶۸ کودک با اهدای هدایایی برای ادامه فعالیت نقاشی قدردانی می شود. همچنین انجمن های اختصاصی در این ایام فعال هستند و اساتید برجسته استان در  کنار نوجوانان حضور می‌یابند.

 وی با اشاره به اینکه جمعه ۱۵ مهر با همکاری کانون صنایع خلاق جشن بادبادک از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود و شرایطی فراهم شده که کودکان با ساخت بادبادک لحظات شادی را تجربه کنند. 

فلاح با اشاره به اینکه ۱۶ مهر جشن بزرگ روز جهانی کودک در تالار نژاد فلاح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، ادامه داد: ۱۶و ۱۷ مهر شخصیت تلویزیونی ململ را به البرز آورده ایم که به مدت دو روز در پارک چمران باغ گل ها از ساعت ۱۶ تا ۱۷ برنامه‌های شاد برای بچه ها اجرا می‌شود. روز ۱۷ مهر نیز شاهد بازدید استاندار ازمراکز و مربیان کانون هستیم. 

 وی یکی از اتفاقات خوب در هفته کودک امسال را برگزاری نمایشگاه اسباب بازی برای اولین بار در  البرز عنوان کرد و گفت:  پنجمین نمایشگاه اسباب‌بازی با حضور تولید کنندگان ملی ۱۸ مهر از ساعت ۱۱ صبح افتتاح می‌شود و تا ۲۲ مهر ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه برنامه های متنوع دیگری برگزار می‌شود و فعالیت‌های کانون معرفی می‌شود، گفت: معرفی کانون زبان و تعیین سطح نیز برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم که بتوانیم تخفیفاتی برای خانواده‌هایی که در این ایام به نمایشگاه اسباب بازی مراجعه  می‌کنند، دریافت کنیم. 

به گفته وی در آخرین روز نمایشگاه اسباب بازی از فرخوان نقاشی با عنوان  «خانواده من»  رونمایی می‌شود که در فرصت چند ماهه کودکان با مشارکت آموزش و پرورش در آن حضور پیدا کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌هایی در ۶ مرکز برای بچه‌های که در مراکز حضور دارند، گفت: متناسب با این جشن در کرج شهرستان‌ها نیز ملزم به برگزاری جشن هفته کودک هستند. برگزاری نمایش و بازدید از آسمان‌نما و رصدخانه کانون از دیگر برنامه‌ها برای این هفته است.

به گفته فلاح کتابخانه‌های سیار در این ایام دو شیفت فعال هستند و همراه این کتابخانه گروه‌های نمایشی با همکاری اداره ارشاد برای مناطق کم برخوردار نمایش اجرا می‌کنند. 

وی بخش مهم دیگر را  اولیا عنوان کرد و گفت: آموزش اولیا با عنوان فرزند پروری و بهبود رابطه کودک و اولیا برگزار می‌شود که با کمک جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار