کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) با عنوان «حدیث حُسن» دوشنبه شب با شعرخوانی و معرفی شاعران برگزیده در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج به پایان راه چهارمین سال برگزاری خود رسید.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 04 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» چهارمین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) با موضوعات شعر فارسی در مدح، منقبت، فضائل و مراثی امام سوم شیعیان جهان در تمام قالب های شعر فارسی برگزار شد.

دبیر برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) در این آیین با بیان اینکه فراخوان این کنگره از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شد، گفت: در طی حدود ۲ ماه فراخوان این کنگره ۶۱۰ اثر از ۳۰۵ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

هادی جانفدا افزود: پس از داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه، ۲۱۳ اثر به مرحله دوم داوری رفت که پس از دومین مرحله داوری ۳۳ اثر به مرحله نهایی راه یافت و سرانجام ۶ اثر به عنوان منتخبین این کنگره معرفی شدند.

وی به معرفی ۶ منتخب کنگره ملی شعر امام حسن (ع) پرداخت و اظهار داشت: «محمدرضا طهماسبی» از تهران، «مجتبی خرسندی» از بروجرد و «محمد زارعی» از دلیجان به عنوان سه برگزیده این کنگره می باشند.

جانفدا گفت: همچنین «حامد اهور» از تهران، «رضا قاسمی» از تهران و «مرتضی حیدری آل کثیر» از قم به عنوان سه نفر شایسته تقدیر در این کنگره انتخاب شده اند.

وی یادآور شد که آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره از سراسر کشور بوده ولی بیشترین آثار از استان های قم، تهران و اصفهان بوده است.

آیین اختتامیه چهارمین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) با حضور اساتید شعر آیینی استاد «محمدعلی مجاهدی»، «حاج جواد حیدری» و «مجید تال» و مرثیه خوانی «حاج امیر کرمانشاهی» و اجرای «نجم الدین شریعتی» برگزار شد.

از اشعار برگزیده هر سه دوره کنگره یک کتاب منتشر می شود که امشب در این آیین از کتاب شعر سه دوره گذشته کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار