معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان را در فضای مجازی تنها نگذاریم، گفت: فضاهای اردوگاهی استان البرز برای سفرهای یک روزه تربیتی مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 02 October 2022
کودکان را در فضای مجازی تنها نگذاریم/ بچه‌ها را به فضای مجازی سپرده‌ایم
به گزارش «تابناک البرز» اصغر باقرزاده در مراسم افتتاحیه طرح امین که در سالن همایش تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: در حکمرانی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد، بنابراین نیازی به سند ۲۰۳۰ و امثال آن که غیراسلامی و برخلاف فرهنگ است نداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به زودی سند ۲۰۴۵ و دیگر سندهای مشابه را برای ما تدوین خواهند کرد، تصریح کرد: البته این سندها بدون شک جایگاهی در سیستم تعلیم تربیت ما ندارند و اجرایی نخواهند شد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به واسطه گسترش فضای مجازی و استفاده از گوشی همراه و رایانه ارتباط دانش‌آموزان با خانواده و معلمان قطع شده است، در حالی که به ارتباط نیاز داریم و باید محقق شود.

وی با بیان اینکه چندین چالش عمده در مدارس وجود دارد که پیشرفت امور پرورشی را گرفته است، خاطرنشان کرد: تشتت آرا در زمینه تربیت است اصلی‌ترین معضل در این زمینه است.

باقرزاده با بیان اینکه اگر تربیت را جوشش از بیرون ببینیم، سخنرانی و گرفتن برنامه است، گفت: اگر جوشش از درون ببینیم ارتباط گرفتن با دانش‌آموزان است و توصیه دارم جوشش از درون باشد.

وی تفکیک تربیت و آموزش را دومین چالش خواند و گفت: یکی از اشتباهاتی که صورت گرفت این بود که معلم آموزش و تربیت را از هم جدا کردیم، در حالی که معلمان آموزش را نیز باید درگیر مسائل تربیتی کنیم.

وی با بیان اینکه پایه اصلی تربیت خانواده است در حالی که به واسطه برخی مسائل ارتباط دانش‌آموزان با خانواده قطع شده و این معضل باید رفع شود، اظهار کرد: کم‌رنگ شدن نقش تربیتی اولیا سومین چالش است که باید جدی گرفته شود.

باقرزاده فضای مجازی و سواد رسانه‌ای را چهارمین چالش دانست و گفت: فضای مجازی محلی است که بچه‌ها در آن تنها هستند و نه پدر و مادر در آن حضور دارند و نه معلم، بر این اساس نباید بچه‌ها را در این فضا تنها بگذاریم.

وی مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان را پنجمین چالش معرفی کرد و گفت: طرح‌هایتان را طوری تنظیم کنیم که دانش‌آموزان در آن نقش محوری داشته باشند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ها و فعالیت‌های تکراری و کم‌اثر، عدم هماهنگی بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی را چالش‌های دیگر خواند و متذکر شد: در زمینه تربیت ضعف داریم که امیدواریم با حضور مربیان طرح امین این معضل رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار