دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: کشته و زخمی نداشتیم ولی تعدادی بازداشتی داشتیم که در دست پیگیری است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 21 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» حسن مددی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنانکه در دیگر نقاط کشور هم شاهدیم تجمعاتی ایجاد شده که ناشی از اعتراض‌ها و برخی رفتارها صورت گرفته است. 

وی افزود: برای اعتراض مسیر قانونی وجود دارد و وقتی از مسیر قانونی خارج شد اگر موجب تعرض به امنیت و آسایش مردم شود دستگاه انتظامی، امنیتی و قضایی مکلف به انجام وظیفه در این بخش خواهد بود. 

مددی گفت: امید است مردم استان شرایط و اوضاع را بیشتر درک و متانت و آرامش خود را حفظ کنند و ما هم  تلاش خواهیم کرد کسانی که از این وضعیت سواستفاده می‌کنند و قصد تعرض به امنیت و اموال مردم را داشته باشند موضوع را پیگیری می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: اگر امنیت به مخاطره بیفتد شامل حال مردم خواهد بود و نباید اجازه داد زندگی کسانی که کسب و کاری دارند مختل شود و امنیت آنها در شرایط اقتصادی و اجتماعی که به سر می بریم به مخاطره بیفتد. 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل و مبارزه با سرقت پرداخت و خاطرنشان کرد : در اجرای برنامه‌های متعددی که پیرو تشکیل قرارگاه پیگیری جرایم خاص، پیشگیری از سرقت و مقابله با آن در استان البرز برنامه‌ریزی شده با همت نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شاهد اجرای چهارمین مرحله مبارزه و برخورد باندهای سرقت حرفه‌ای هستیم. 

وی اظهار داشت: ما پیشتر هشدارهای متعددی به این سارقان داده بودیم. برای برخی از سارقان مسلح مطابق حکم صادره از مراجع قانونی، به عنوان محارب حکم اعدام اجرا شد. 

مددی خاطرنشان کرد: موضوع سارقان مسلح و سابقه‌دار به عنوان پرونده‌های خاص در دادسرا، دادگاه و مراجع بالاتر پیگیری می‌شود. 

وی گفت: همچنین این موضوع در معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری استان هم که توسط رئیس کل دادگستری تعیین شده مورد نظارت قرار می‌گیرد. 

مددی گفت: تمام نهادهای ارفاقی و مرخصی‌ها برای سارقان را محدود کردیم و اشد مجازات بر اساس حکم قانونی برای آنها اجرا می‌شود. 

وی به دستگیری ۷۸ نفر از سارقان حرفه‌ای و مالخرها طی ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: تعدادی اموال مسروقه هم کشف شده که در صورت شناسایی در مرحله تحقیق به مالباختگان مسترد و پرونده‌های آنها در شعب پیگیری می‌شود و هیچ یک از سارقان با سپردن تامین در دادسرا آزاد نمی‌شوند و تا زمان صدور حکم قطعی در بازداشت خواهند ماند. 

مددی گفت: به تمام سارقان هشدار داد ما به دنبال تامین امنیت و دفاع از حریم قانونی و مال مردم هستیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار