فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: هفته دفاع مقدس احیاکننده خودباوری مردم ایران و یادآور مظلومیت، رشادت و مقاومت دلیرمردان و شیرزنانی است که عباس‌گونه و زینب‌وار از تمام هستی خود گذشتند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 21 September 2022

هفته دفاع مقدس احیاگر خودباوری مردم ایران اسلامی است

به گزارش «تابناک البرز» سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به‌مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:

«دفاع مقدس، یادآور دوران طلایی و پرافتخاری در تاریخ ایران و آزمون بزرگ این ملت با صدها تجربه بود که در هیچ برهه‌ای از تاریخ حاصل نشد.

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، رئیس‌جمهور رژیم بعث عراق(صدام حسین) با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر در مقابل دوربین‌های تلویزیون، جنگی نابرابر را علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و براساس محاسبات خود رویای فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پروراند و در این مسیر تمام جبهه استکبار، با حمایت‌های همه جانبه از حزب بعث، از هیچ تلاشی برای براندازی این نظام فروگذار نکردند.

هفته دفاع مقدس به‌عنوان بارزترین نقطه عطف تاریخ کشور، یادآور دوران طلایی و پرافتخار ملتی است که با سربلندی و سرافرازی پای آرمان‌های این نظام و انقلاب ایستادگی کردند و فاتح قله‌های ایثار، حماسه و از جان‌گذشتگی در راه دفاع از کیان این مرز و بوم شدند. دفاع مقدس، آزمون بزرگ ملت ایران با صدها تجربه بود که در هیچ برهه‌ای از تاریخ حاصل نشد.

این هفته یادآور زنان و مردان و جوانانی است که زینب‌وار از تمام هستی خود گذشتند و اجازه ندادند وجبی از خاک این سرزمین لاله‌گون از خون‌های پاک شهدا به دست دشمن تا بن دندان مسلح جمهوری اسلامی ایران بیفتد. بنابراین، امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر همه ما که امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم، واجب است.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و قدردانی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جانبازان و ایثارگران پرافتخار و تبریک هفته دفاع مقدس که شرف و حماسه ملت نجیب و آزاده ملت ایران را در اذهان تداعی می‌کند، علو درجات را برای شهدا و توفیقات روزافزون را برای این مرز و بوم و ملت فهیم آن از خداوند منان خواستارم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار