رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: تربیت نیروی انسانی در راستای حفظ دستاورد‌های انقلاب برعهده آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 20 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» احمد محمودزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز، با بیان اینکه ۱۵ و نیم درصد مدارس البرز به مدارس غیردولتی اختصاص دارد، گفت: امروز بخشی از سرانه آموزشی و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، لذا انتظار داریم دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند و مدارسی در تراز حیات طیبه داشته باشیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ برای یک کشور، یک تمدن و یک ملت، مهم‌تر از همه سرمایه ها، سرمایه نیروی انسانی است و به تعبیر ایشان، «معلمان افسران پیشرفت کشور و پایه ریزان تمدن نوین اسلامی هستند» و معلمان، نیروی انسانی را تربیت می‌کنند که عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهمترین سرمایه کشور معرفی شده است.
محمودزاده با اشاره به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در استان البرز افزود: سرانه فضایی آموزش و پرورش استان البرز، نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، لذا برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش این سرانه درحال انجام است و ۲۰۰ پروژه عمرانی طی یک و نیم تا دو سال آینده برنامه ریزی شده تا در راستای کاهش فقر سرانه‌های آموزشی البرز عملیاتی شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش در البرز به ایجاد امید در جامعه کمک می‌کند، یادآور شد: حضور ما در استان‌ها به منظور حمایت از برنامه‌هایی است؛ که در دستور کار استان‌ها قرار دارد، به دنبال اجرایی سازی برنامه‌هایی هستیم که در سطح وزارتخانه در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول دولت مردمی، برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش و نصیب برابر آموزشی در قرارگاه اجرایی شدن سند تحول تدوین می‌گردد.
محمودزاده در ادامه گفت: در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بر آن شدیم که به این رویکرد دولت و نگاه وزیر آموزش و پروش، توجه عملیاتی و جدی داشته باشیم؛ بنابراین مصوبه‌ای را در شورای نظارت و سیاستگذاری مدارس غیردولتی گذراندیم تا بتوانیم در مواردی که خیران، واقفان و گروه‌های جهادی تمایل به حضور و مشارکت دارند، بخشی از مسائل آموزش و پرورش را به صورت مشارکتی مدیریت کنیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تاکید بر همکاری استانداری و اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: می‌توانیم در قالب شورا‌های آموزش و پرورش مصوبات خوبی را داشته باشیم تا از ظرفیت ذینفعان در راستای تسهیل امور استفاده کنیم و بستر چنین حرکت‌هایی در قانون شورا‌های آموزش و پرورش که به عنوان عالی‌ترین نماد سیاست گذاری و تصمیم گیری محلی است و با حضور عالی‌ترین فرد دولت در استان تشکیل می‌شود و اقدامات مؤثری در خصوص مسائل آموزش و پرورش با طرح موضوع در این جلسات می‌توان انجام داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شورا‌های آموزش و پرورش برای تسهیل در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نصیب برابر آموزشی و عدالت تربیتی بستر مناسبی است. همچنین می‌تواند زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار