مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: سیاست های این اداره کل در حوزه سینما کمک به رونق تولید فیلم کوتاه، رسیدگی به عدالت آموزش محور در مناطق کمتر برخوردار استان و کشف استعدادهای جدید در حوزه کودکان و نوجوانان است.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 15 September 2022

مهم ترین برنامه های ارشاد البرز کمک به رونق تولید فیلم کوتاه است

به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری به مناسبت روز ملی سینما در دیداری با کارگردانان و تهیه کنندگان بنام و منتخب استان گفت: حمایت از فیلم کوتاه و استفاده از ظرفیت های نمایش فیلم و آثار سینمایی از طریق سینما سیار در مناطق کم برخوردار از دیگر برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما است که این مهم با پیگیری جدی مسوولان  ملی و استانی و با همراهی هنرمندان سینمایی استان اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برنامه هایی در حیطه برگزاری جشنواره دایمی فیلم کوتاه با راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره و حضور تمامی اهالی سینمای فیلم کوتاه در کرج خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش، اهمیت و اثرگذاری حوزه سینما گفت: سینما به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه در عرصه جهانی می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و تقویت روحیه جامعه ایفا کند.

جابری انصاری گفت: بر همین اساس مدیران دستگاه های استان البرز باید بیش از پیش از این هنر و صنعت تاثیرگذار استفاده و حمایت کرده و به کارگیری آثار تولیدی در برنامه های مختلف را در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری در نظر گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه به حضور هنرمندان و فیلم های فاخر و سازنده در عرصه ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: این حضور  می تواند فرهنگ و ارزشهای والای ایرانی - اسلامی را به عموم مردم جهان منتقل کند.

وی با بیان اینکه  خاستگاه اولیه هنرمندان برتر کشور، از میان فعالان با استعداد استانها است، تصریح کرد: برهمین اساس باید این استعدادها در عرصه های بازیگری و کارگردانی و تهیه کنندگی شناسائی و حمایت شوند تا بتوانیم علاوه بر اینکه به محصولات ارزشمند و موثری در عرصه سینما و اجتماع دست یابیم، ظرفیت های مختلف استان را در حوزه هنرمندان و نیز ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی نیز به سراسر کشور معرفی کنیم.

جابری انصاری ادامه داد: خوشبختانه البرز از استعدادهای بالقوه و بالفعل خوبی در حوزه سینما برخوردار است که البته باید این استعدادها تقویت و تکثیر شوند که برای تحقق این مهم بایستی از حضور هنرمندان موفق و اساتیدِ بنامِ استانی و ملی استفاده بیشتری کرد.

«محمد حسین عابدی »مدیر انجمن سینمای جوانان استان البرز نیز در این نشست جذب کمک های تولیدی فیلم کوتاه از طریق استان با حمایت اداره کل را بسیار مهم عنوان و استفاده از ظرفیت های حمایتی و تجهیزاتی برای فیلمسازان استان را با همراهی سایر دستگاه‌ها خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار