رییس پلیس راه مازندران از آغاز اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته و اربعین از امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور تا روز یکشنبه ۲۷ همین ماه در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 14 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان این که اعمال محدودیت‌های تردد برای کنترل ترافیک در محورهای شمالی از ساعت ۱۲ امروز آغاز شده است، گفت که محور کندوان روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه از شمال به سمت کرج یکطرفه می شود.

وی با بیان این که محورهای مازندران هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک خودرو در هر سه مسیر منتهی به مازندران در جاده کندوان، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

سرهنگ جهان تاب اظهار داشت : ترافیک خودرو در جاده کندوان محدوده سیاه بیشه، حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا و گچسر تا سه راهی دیزین و همچنین و آزاد راه تهران شمال حدفاصل انتهای تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر در محدوده شهرستانک سنگین گزارش شده است.

وی وضعیت ترافیک خودرو در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده های مشا، سه راهی لاسم، حدفاصل آب اسک تا گزنک و محدوده های بایجان سه راهی چلاو و مسیر شمال به جنوب این محور در تونل شماره یک و همچنین جاده فیروزکوه در برخی از مسیرها را نیز سنگین توصیف کرد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

در همین حال مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۲۳ تا ۲۷ شهریورماه از محورهای کرج - چالوس ، هراز ، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همانروز از کرج و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روزهای جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ شهریورماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت مقطعی یکطرفه انجام می شود.

تردد تمام کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه ، جمعه و شنبه ۲۴ تا ۲۶ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت‌های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار