رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با توجه به وقوع مخاطرات طبیعی و محدود بودن منابع دولتی توصیه می‌شود کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند تا در برابر آسیب‌های احتمالی این نوع از حوادث بتوانند خسارات خود را تا حدودی جبران کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 13 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» عبدالرضا روشن‌نژاد با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید، ارتقاء بهره وری، توسعه کشاورزی دانش بنیان، گفت: با حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی گام به گام به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از خطرپذیر ترین فعالیت‌های تولیدی است، تصریح کرد: برای دلگرمی کشاورزان و باغداران جهت ادامه کار، راهی جز این نداریم که ریسک فعالیت‌ها را کم کنیم تا آنها با انگیزه بیشتری به تولید بپردازند.

این مقام مسؤول ادامه داد: هر ساله شاهد وقوع مخاطرات طبیعی و آسیب پذیری بخش کشاورزی هستیم و این در حالی است که منابع دولتی محدود است و پاسخگوی جبران همه خسارات و زیان‌های ناشی از مخاطرات طبیعی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، تاکید کرد: بر این اساس، بیمه محصولات کشاورزی راهی مناسب برای جبران خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی است که باید از سوی کشاورزان جدی گرفته شود.

روشن نژاد اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در سال‌های اخیر، تأثیر پذیری بخش کشاورزی از مخاطرات محیطی را اجتناب ناپذیر کرده است، به همین دلیل تلاش برای توسعه حداکثری سطح بیمه محصولات کشاورزی در استان ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز فصل زراعی، اظهار کرد: جهاد کشاورزی اقدامات مؤثری در راستای رشد تولید محصولات استراتژیک با افزایش قیمت خرید تضمینی این محصولات و کاهش قیمت نهادها و نیز برنامه‌های وزارت متبوع در چند ماه اخیر صورت داده است.

این مقام مسؤول افزود: امیدواریم با تلاش کشاورزان و حمایت وزارت جهاد کشاورزی این فصل زراعی را هم پربار و با تولید مناسب پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار