جعفری فرماندار چهارباغ با مدیرکل بنیاد مسکن استان و نماینده بنیاد علوی دیدار و در رابطه با بازنگری طرح های و چگونگی احداث و بهسازی مسکن محرومین تبادل نظر نمودند.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 15 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» جعفری در این دیدار گفت: روستاهای شهرستان چهارباغ به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی دارای رشد جمعیت و مهاجرت معکوس می باشند و این موضوع میبایست در بازنگری طرح های هادی مورد توجه ویژه قرار گیرد. فرماندار چهارباغ تصریح کرد: بازنگری صحیح طرح های هادی موجب ساماندهی ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و هدررفت سرمایه و صیانت از اراضی کشاورزی می گردد.

این مسئول با توجه تفاهم نامه تنظیمی فی ما بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی مبنی بر پرداخت تسهیلات بلاعوض و امکانات و وام با بازپرداخت بلند مدت و درصد پائین بر تعامل ویژه بین سازمانی و اطلاع رسانی به روستائیان در راستای بهره گیری از این خدمات جهت ساخت، بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی تاکید کرد.

وی در پایان گفت: سرانه ها و خدمات عمومی در روستاها باید اولویت طرح های توسعه روستایی شود. پیوست طرح های هادی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حتما باید لحاظ شود تا بتوان تعادل را در روستاها حفظ کرد و مانع از مهاجرت روستاییان به شهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار