فوق تخصص نوزادان ‌عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شیر مادر کاملترین غذا و مهمترین محافظ نوزادان در برابر انواع بیماری ها است.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 15 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» جشنی، مطلق، فوق تخصص نوزادان ‌عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تغذیه با شیر مادر هر ساله جان تعداد زیادی از کودکان را نجات می‌دهد و میلیون‌ها کودک از ابتدا به بیماری‌های شایع قابل پیشگیری حفاظت می‌کند و سبب استحکام روابط عاطفی مادر و کودک شده و نقش مهمی نیز در سلامت مادران ایفا می‌کند.

او افزود: هر سنی از دوران جنینی نوزاد، شیرمادر متناسب با نیاز های آن دوره تغییر یافته و حتی در صورت بروز زایمان پیش رس شیر مادر متناسب با نیازهای همان سن نوزاد ترکیبات کافی را درخود جای داده است.

جشنی با بیان این که شیر مادر امنیت غذایی شیرخواران و کاهش هزینه‌های ابتلا و بستری کودکان و همچنین تکامل شخصیت روانی و اجتماعی کودکان را به همراه دارد، گفت: شیر مادر باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود.

فوق تخصص نوزادان ‌عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: طی بررسی تغییرات کمی و کیفی شیر مادر به این نتیجه رسیدند که شیر مادر متناسب با سن نوزاد و برای نوزاد نارس نیز بهترین انتخاب است.

جشنی گفت: آغوز باعث افزایش رشد و حفظ سلامت در نوزادان تازه متولد شده می شود، تحقیقات فراوانی نشان می دهند که باعث کاهش عفونت ها و همچنین بهبود سلامت دستگاه گوارش و روده در طول زندگی می شود.

او گفت: شیردهی مادر کلیه نیاز‌های نوزاد را از ساعات اولیه پس از تولد تامین می‌کند و لازم است که تا ۲ سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه پیدا کند و پس از ۶ ماهگی که نیاز‌های تغدیه‌ای شیرخوار تغییر می‌کند که در آن زمان علاوه بر شیر مادر تغذیه تکمیلی و مصرف مکمل آهن نیز برای کودک شروع می‌شود.

جشنی با بیان این که شیر مادر همیشه در دسترس و آماده است و هزینه‌ای برای خانواده ندارد افزود: شیر مادر تامین کننده سلامت جسم و روان نوزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار