رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در خصوص کلاهبرداری‌های مختلف اینترنتی در ماه محرم از دانلود اپلیکیشن‌های جعلی ادعیه مذهبی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 06 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت می‌برند.

او گفت: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزار‌ها خودداری کنند.

جلیلیان افزود: بهترین روش دریافت برنامه‌های ادعیه محرم و فایل‌های مذهبی خرید از سایت‌ها و مارکت‌های معتبر است و به کاربران از دریافت اپلیکیشن‌های مخرب از طریق موتور‌های جستجو یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

جلیلیان گفت: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار