رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت ماه محرم مسابقه فرهنگی مذهبی یاران شیدای امام حسین (ع) فراخوان شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 01 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» حسین سلیمیان هدف از برگزاری این مسابقه را تبیین فلسفه قیام کربلا، آشنایی جامعه هدف با زندگینامه  شهدای کربلا و شناخت شخصیت های عاشورایی ذکر کرد.

وی ترویج و تبیین واقعه عاشورا و افزایش هرچه بیشتر آگاهی اراد تمندان اهل‌ بیت(ع) با سیره رفتاری و اجتماعی و عملی امام حسین(ع) و تبیین نقش جوانان در نهضت عاشورا و وظیفه نسل جوان در قبال این واقعه را از دیگر اهداف اجرای این مسابقه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه همه ما نام بسیاری از افراد را می شنویم اما نسبت آنان را با یکدیگر نمی دانیم، افزود: متن تهیه شده برای این مسابقه به گونه ای تدوین شده است تا سطح اطلاعات افراد نسبت به شخصیت های عاشورایی افزایش یابد.

سلیمیان بیان داشت: متن این مسابقه در هشت بخش  شامل شهدای خاندان  امام علی (ع )، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)،  شهدای خاندان جعفربن ابی طالب (ع) و خاندان مسلم بن عقل(ع) ، شهدا از سفیران امام حسین (ع) ، یاران از غیر بنی هاشم و زنان هاشمی و زنده کنندگان خون شهدای کربلا تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان با مطالعه منبع تهیه شده می توانند پاسخگوی ۱۰ سوال چهارگزینه ای طراحی شده باشند.

وی ادامه داد: به قید قرعه از تعدادی از شرکت کنندگان که به تمام سوالات پاسخ درست داده باشند در برنامه ای فرهنگی تجلیل می شود.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار