شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: تصفیه خانه آب کرج به علت بارش‌های شدید و بروز کدورت در آب ورودی از رودخانه کرج به طور موقت از مدار بهره‌برداری خارج شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 30 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» آبفای البرز اعلام کرد: با تداوم بارش‌های جوی به خصوص در حوزه جاده چالوس، حجم کدورت آب ورودی از رودخانه کرج که منبع تامین کننده آب شرب  تصفیه خانه آب شماره ۱ کرج است بالا رفته و به ناچار این تصفیه خانه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

بنابراین گزارش حجم آبی معادل ۴۰۰ لیتر در ثانیه  که از تصفیه خانه آب کرج در قسمت‌های مرکزی و شرقی کرج توزیع می‌شد از مدار تولید و توزیع خارج شد.

 بر اساس گزارش روابط عمومی آبفای البرز  از آنجا که همچنان با تداوم کدورت آب رودخانه مواجه هستیم و حتی اگر کدورت هم برطرف شود حدود پنج ساعت زمان نیاز است که تصفیه خانه به حالت متعادل و متعارف برای فعالیت بازگردد، از شهروندان تقاضا می‌شود در مصرف آب حتماً نیازهای ضروری را انجام داده و از مصارفی که می‌شودآن را به زمان دیگری موکول کرد، پرهیز کنند تا بتوانیم بدون قطع آب ساعت های پیش رو را پشت سر بگذاریم .

گفتنی است برای جبران قطع آب تصفیه خانه شماره ۱ کرج مدیریت شبکه و تامین آب از سایر خطوط و شبکه در حال انجام است که میزان کافی برای جبران کامل آب این تصفیه‌خانه نخواهد بود بنابراین صرفه جویی جدی مردم ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار