مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز بر انجام اقدامات آبخیزداری مشارکتی برای حفاظت بهتر از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 27 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» حامد فرضی با تاکید بر توجه ویژه به مسائل منابع طبیعی و علی الخصوص موضوع سیل و فرسایش و حفاظت خاک، بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم و اصلی در تامین آب برای بخش‌های شرب، صنعت، دامداری، کشاورزی و علی الخصوص حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در قالب تامین آب گیاهان مرتعی و مراتع مشجر، انجام اقدامات آبخیزداری آن هم با رویکرد مشارکتی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و آمار بارندگی های سال جاری خاطر نشان کرد: در شرف یک دوره خشکسالی هستیم بنابراین باید همه‌ی تلاش خود را معطوف به حفظ آب و خاک، این دو منبع خدادادی با ارزش کنیم.

وی توضیح داد: اگر این دو موضوع مهم و حیاتی آبخیزداری و حفاظت خاک، صرفا با تکیه بر منابع و اعتبارات دولتی انجام گیرد، یک عقب افتادگی و وقفه طولانی را ایجاد می‌کند که به زودی جبران نخواهد شد؛ چرا که بحث زمان و مدیریت همراه هم بوده و بدون مولفه زمان، خروجی مطلوبی حاصل نمی‌شود بنابراین برای رسیدن به وضع مطلوب انتظار می رود که خیرین به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری کمک کنند.

فرضی افزود: مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای و مدیریت پایدار سرزمین یک ضرورت است که خیرین نقش بسیار موثر در این مسیر می‌تواند داشته باشند.

فرضی بیان کرد: نقش خیرین بالاتر از انجام اقداماتی محدود است و این مجمع می‌تواند در موضوعاتی که مرتبط با امنیت حیاتی و غذایی مردم است، نقش تسهیلگر و جریان ساز را داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی البرز توضیح داد: با سرمایه گذاری مجمع خیرین در طرح‌های اقتصادی علاوه بر انجام کارهای زیربنایی می توان انجام پروژه‌های زیربنایی را سرعت بخشید و قدم مثبتی در رفع چالش‌های پیش رو این اداره کل و مردم البرز برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار