مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدرسه شاهد بهترین و مهم ترین مکان جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 19 July 2022

مدارس شاهد، بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

به گزارش «تابناک البرز» جلسه‌ای با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، پرورشی و فرهنگی، آموزش ابتدایی، رؤسای روابط عمومی و اداره شاهد و امور ایثارگران برگزار شد.
"علی حجرگشت " در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف مدارس شاهد، توجه مطلوب به مسائل آموزشی و پرورشی فرزندان شاهدو ایثارگران و گروه هدف و همچنین ارتقا سطح علمی این افراد است، اظهار کرد: مدرسه شاهد بهترین و مهم‌ترین مکان جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر نقش الگویی مدارس شاهد بر به‎‌کارگیری نیروی انسانی متعهد، انقلابی و مجرب در این مدارس تأکید کرد.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز درجلسه گزارشی در خصوص اجرای مصوبات جلسه قبلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان و برنامه عملیاتی و اجرایی در سال جاری ارائه داد.
سعیدی مقدم با بیان اینکه جایگاه ایثار و شهادت باید صیانت شود، افزود: همه مسوول هستیم با توجه به این حجم ایثارگر در انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید انجام وظیفه کنیم.
وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اهداف حکومت اسلامی است و با توجه به هجمه سنگین دشمن این مسأله اهمیت بیش از پیش پیدا می‌کند.
سعیدی مقدم اظهار کرد: سیاستگذاری در جهت ترویج ایثار و شهادت، هماهنگی و تشکیل کار گروه بین دستگاه‌ها از جمله معاونت پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، احصا کردن ظرفیت‌های استان و پاسداشت از ایثارگران به عنوان نماد‌هایی عینی ایثار و شهادت از مهمترین اهداف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته‌ی دفاع مقدس است.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران با بیان اینکه در استان البرز ۹۳ شهید فرهنگی داریم افزود: از برنامه‌ریزی در سال جاری این استان برای مدارس شاهد برگزاری یادواره شهدا در ۲۵ مدرسه شاهد در طی سال تحصیلی می‌باشد تا دانش‌آموزان هر چه بهتر و بیشتر با فرهنگ شهادت آشنا شوند.
محمد رضا سعیدی مقدم افزود: استفاده از راویان در کلاس آمادگی دفاعی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان از اولویت این اداره می‌باشد.

وی بیان کرد: راویان دفاع مقدس با حضور در کلاس آمادگی دفاعی خاطرات و رشادت‌های آن دوران را به دانش‌آموزان یاد‌آوری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار