رییس پلیس فتا البرز به کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره خطر هک شدن حساب کاربری هشدار داد و گفت: این روش کلاهبرداری با سهل انگاری کاربران رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 17 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان اظهارداشت: پرونده های متعددی درخصوص هک اینستاگرام از کاربران و دنبال کننده های آنها به پلیس فتا ارجاع می شود که بیشترین عامل آن کوتاهی و سهل انگاری کاربران است که نکات امنیتی در فضای مجازی را رعایت نمی کنند.

وی اضافه کرد: کاربران از کلمات عبور ضعیف و یا  شماره تلفن و یا  تاریخ تولد برای رمز عبور اینستاگرام خود استفاده می  کنند که را های دستیابی به کلاهبردان و هکرها را هموار می کنند.

وی افزود: روز گذشته یک  هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی برخی کاربران ، اقدام به کلاهبرداری از چند فالوور کرده بود، دراستان البرز دستگیر شد.

 جلیلیان  اظهار داشت: این شخص با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌های او می‌کند که موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد، متهم با هک اینستاگرام او دسترسی به اکانتش پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از ۹ نفر از آشنایان نامبرده ۹۰۰ میلیون ریال وجه دریافت کرده است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سبب می شود اکانت اینستاگرام کاربران هک می‌شود، استفاده از نرم‌افزارهایی برای افزایش تعداد فالور، لایک یا کامنت است.

به گفته وی مجرمان با تحریک احساسات کاربران در اینستاگرام، با ارسال پیام هایی  مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف مانند تصادف ، بیماری لاعلاج و بستری در بیمارستان از فالوورهای آنها کلاهبرداری می کنند .

 رییس پلیس فتا البرز بیان داشت: کاربران چنانچه درخواست کمک از طرف دوستان خود در فضای مجازی بویژه اینستاگرام دارند قبل ازاقدام حتما با آنها تماس و سپس اقدام به کمک کنند.

 وی همچنین از کاربران خواست از رمزهای پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه استفاده  کرده و ورود ۲ مرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حد ممکن بالابرده و از ایمیل پشتیبان حساب کاربری خود را نیز فعال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار