کارشناس آمار استثنایی آموزش و پرورش البرز گفت: سنجش سلامت نوآموزان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در سال جاری وارد پایه اول می‌شوند در ۳۲ پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی در البرز آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 16 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» دلگشاد گفت: سنجش سلامت نو آموزان شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است.
او افزود: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکل داشته باشند به پایگاه‌های تخصصی سنجش وابسته به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان که در سامانه سنجش تعریف شده‌اند معرفی و به صورت رایگان مورد سنجش تخصصی قرار می‌گیرند.
دلگشاد گفت: نوآموزانی هم که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از ثبت نتایج ارزیابی‌های اولیه در سامانه سنجش و ارجاع به مراکز خدمات جامع سلامت (پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت) برای بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی با رعایت شرایط ویژه بیماری کرونا به دبستان مورد تقاضای ثبت نام، معرفی می‌شوند.
او گفت: مدارک مورد نیاز برای انجام سنجش در پایگاه‌های سنجش سلامت شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴، مبلغ ۶۰ هزار تومان که صرفا از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است.
راه توسعه هر کشوری از مسیر نیروی انسانی می‌گذرد و بهترین دوره توجه، کودکی است پس باید به این دوران توجه شود.
دلگشاد تصریح کرد: کاری که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، کودکان بدو ورود به دبستان به لحاظ وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا در نظام تعلیم و تربیت با توجه به شرایط طی مسیر کنند؛ اگر دانش آموز دچار مشکل یا معلولیتی باشد رها نمی‌شود و با عنایت به شرایط دانش‌آموز برنامه‌ریزی می‌شود و باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود.
به گفته کارشناس آمار استثنایی آموزش و پرورش البرز هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار