استاندار مازندران گفت: در ساخت مسکن ملی، مهندسی و رعایت همه ی جوانبی که در استحکام ساختمان لازم است ضرورت دارد که هم مهندسین ناظر باید دقت و نظارت حداکثری نمایند و هم پیمانکاران باید توجه داشته باشند آنچیزی که تحویل مردم میدهیم، باید از هر جهت نمونه باشد
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 29 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، عبدالرضا بابائی فرماندار شهرستان نکا، شامگاه امروز سه شنبه، در مراسم کلنگ زنی ۵۰۰واحد طرح ملی نهضت مسکن، با اعلام اینکه، در طرح ملی نهضت مسکن، در شهرستان نکا، ۶۶۵۸ نفر ثبت نام کردند، گفت: یکی از مشکلات در این شهرستان موضوع تهیه زمین است که سه نقطه شناسایی شد که چون عمدتاً زمینهای زراعی سطح یک و سطح دو هستند، با مشکل مواجه شدیم. 

کلنگ زنی ۵۰۰واحد طرح ملی نهضت مسکن در نکا با حضور استاندار
کلنگ زنی ۵۰۰واحد طرح ملی نهضت مسکن در نکا با حضور استاندار
 

وی اعلام کرد: غیر از همین مجموعه ای که سالهای قبل بعنوان مسکن مهر ساخته شده است، زمین دیگری نداریم که اکنون ۲۸۰۰ خانوار در ۳۶ پلاک زندگی میکنند که مجموعا ۱۲۰۰۰ متر مربع زمین است.

فرماندار شهرستان نکا گفت: با هماهنگی هایی که با اعضای شورای شهر، شهردار، مدیر مسکن و شهرسازی، استاندار و معاونت عمرانی داشتیم، امروز آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی را در این ۳۶ پلاک داریم که ۶۴ واحد آن توسط بسیج سازندگی، اجرایی خواهد شد و مابقی آن، به کارگزار بخش خصوصی واگذار شده است تا در عرض ۲سال به اتمام برسد. 

کلنگ زنی ۵۰۰واحد طرح ملی نهضت مسکن در نکا با حضور استاندار
کلنگ زنی ۵۰۰واحد طرح ملی نهضت مسکن در نکا با حضور استاندار
 

بابائی ضمن تشکر از سرمایه گذاران این حوزه، گفت: ما برای مجموع ۶۶۵۸ ثبت نامی که ۳۱۰ نفر آن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، حدود ۲۵هکتار زمین در شهرستان نیاز داریم که یکی از مشکلات اساسی ما تامین زمین است.

وی افزود: برای ساختن مابقی این واحدها، نیازمند کمک استاندار و پیگیریهای مسئولین استان هستیم تا از زمینهای موجود که سایت آن مشخص شده است با مجوزهای خاص، بتوانیم در زمین ۱۲هکتاری نیز کار را ادامه دهیم.

استاندار مازندران نیز در این مراسم، تاکید کرد: فرماندار و تیم مدیریتی شهرستان نکا باید به سرعت به سمت آماده سازی زمینهای بعدی بروند، از فرماندار خواست، زمین های مناسب را شناسایی و درصورت وجود مشکلات، آنها را برطرف نمایند تا هر چه سریعتر کار را شروع و به تعهد خود نسبت به مردم عمل نمائیم.

سیدمحمود حسینی پور، تامین مسکن ملی را از سیاستهای قطعی این دولت و جزو وظایف اجتناب ناپذیر همه ی مسئولین برشمرد و گفت: خوشبختانه ما اکثریت قاطع زمین‌ها را در استان تامین کردیم و فقط بخش کوچکی از زمین ها یکی دو ماه آینده تمام میشود تا به سمت اجرا بروند.

وی با بیان اینکه، تامین مسکن نوعی امنیت است و ارتباط بسیار منظم و مستقیمی با امنیت اجتماعی جامعه دارد و خداوند در قرآن کریم از مسکن بعنوان محل امن یعنی جایگاه آرامش برای خانواده ها نام برد تاکید کرد: ما باید تامین آن را در دستور کارمان قرار دهیم و نیازهای مردم را برطرف نمائیم.

استاندار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن ملی، مهندسی و رعایت همه ی جوانبی که در استحکام ساختمان لازم است ضرورت دارد که هم مهندسین ناظر باید دقت و نظارت حداکثری نمایند و هم پیمانکاران باید توجه داشته باشند آنچیزی که تحویل مردم میدهیم، باید از هر جهت نمونه باشد.

خبر: الهام زارعی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار