مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد از آغاز ثبت نام فاز سوم طرح جهاد تربیتی آموزشی در تابستان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 29 June 2022

«مهدی لازمی» با اعلام این خبر افزود: طرح جهاد تربیتی آموزشی از دو سال پیش در بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد شروع شد و با توجه به اینکه مدارس بعد از شروع کرونا تعطیل بودند و زیرساخت‌ها پاسخگوی آموزش درست در فضای مجازی نبود، طرح جهاد تربیتی برای استفاده از عنصر جهادی در نیروها اجرایی شد.

وی ادامه داد: امسال هم قرار است در تابستان سال جاری با مشارکت دانشجو معلمان، دانشجویان و معلمان یزد این طرح را حتی در شهرستان های مختلف استان ادامه دهیم که کسانی که مایل به همکاری هستند می توانند با استفاده از لینک https://survey.porsline.ir/s/z9DgxWa در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: به دلیل عدم امکان جابجایی دانشجو معلمان در شرایط کرونایی، بنا بر این شد هر دانشجو معلمی در محل زندگی خود دانش آموزان آن منطقه را حضوری درس و آموزش دهد.

وی اظهار داشت: طرح جهاد تربیتی آموزشی کمک به آموزش و پرورش است تا دانش آموزان ضمن فراگیری مطالب درسی مسائل تربیتی را نیز فرابگیرند، در واقع مسائل تربیتی گاهی در آموزش و پرورش دیده نمی‌شود که طرح جهاد تربیتی آموزشی به دنبال این مسئله است.

لازمی تصریح کرد: این طرح در راستای توسعه عدالت آموزشی است و طرح جهاد تربیتی آموزشی استان با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزانی که از فضای مجازی محروم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در دو فاز قبلی جهادی بیش از ۲۴۹ دانشجو معلم، ۶۹ مدرسه و ۱۲۴۲ دانش آموز استان را تحت پوشش قرار داده اند.

لازمی در ادامه با بیان اینکه در این طرح ها سعی شده است تمام شهرستان‌های استان و مناطق محروم شهر یزد را تحت پوشش آموزشی خود قرار دهند افزود: تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی ویژه مناطق محروم را از دیگر اقدامات انجام شده در دو فاز قبلی بوده است و سعی شده است در هر زمینه ای که نیاز بوده است، گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد وارد شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار