پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت تحت عنوان «کویر» با مشارکت بهزیستی سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به میزبانی یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 29 June 2022

این جشنواره در پنج بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، شورایی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایشنامه نویسی، کارگاه آموزشی و نشست های تخصصی ۱۳ تا ۱۶ آذرماه سالجاری برای دومین بار به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

«معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری»، «ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه»، «پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت»، «تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان»، «تشویق به آفرینش هنری» و «ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت‌ها» از محورهای جشنواره تئاتر معلولین کویر است.

جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی و مواردی از این دست نیز با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام شده است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا سی‌ام تیرماه جاری می‌توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام جشنواره و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره واقع در یزد، بلوار دانشجو، مجتمع اداری، خیابان شهید فیاض بخش، بهزیستی استان یزد، معاونت توانبخشی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار