۱۳۰ زندانی شهرک صنعتی اشتهارد در مرحله اول طرح اشتغالزایی زندانیان در واحد‌های تولیدی مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 27 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: باتوجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و تحقق اهداف شعار اشتغال مددجویان در واحد‌های تولیدی و صنعتی مدنظر قرار گرفته شد.
حسین فاضلی هریکندی گفت: براین اساس به دنبال آن هستیم تا با اشتغال زندانیان دراین واحد‌های تولیدی زمینه اصلاح آنان را برای بازگشت سالم به جامعه فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از پرونده‌ها به دلیل جرایم مالی است گفت: این درحالی است که وقوع این جرایم نیز به دلیل نداشتن شغل مناسب برمی گردد.
وی افزود: از سوی دیگر سیاست‌های قوه قضاییه درسال‌های اخیر با نگاه ویژه به باز اجتماعی شدن زندانیان بوده و دراین زمینه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای باز اجتماعی شدن و اشتغال زندانیان تاکید می‌شود.
رییس دادگستری استان البرز گفت: چراکه ظرفیت‌های دولتی محدود است و از ظرفیت‌هایی که جامعه و گروه‌های مردمی دارند برای باز اجتماعی کردن و اشتغال زندانیان باید استفاده شود.
وی اضافه کرد: براساس تاکید رییس قوه قضاییه بستر‌های لازم برای حرفه آموزی زندانیان فراهم شده چراکه بیکاری منشا فساد است.
فاضلی هریکندی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه البرز در حوزه تولید گفت: دراین استان ۱۳ شهرک صنعتی است که براساس بررسی‌ها شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به یک هزار نیروی کار داشت که استفاده از زندانیان برای کار در واحد‌های تولیدی در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مورد توجه قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار