اتحادیه پوشاک البرز اعلام کرد:
رییس اتحادیه پوشاک البرز اعلام کرد: نظارت ها بر عرضه واحدهای صنفی تولیدی و فروشگاهی پوشاک در این استان تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 22 June 2022

عرضه هرگونه لباس غیر متعارف باعث تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» میراسماعیل صدیق با تبریک روز اصناف  اظهار داشت : روز گذشته بیش از ۵۰۰ واحد صنفی عرضه پوشاک البرز  بازدید و به بیش از ۱۰۰ واحد صنفی تولیدی که عرضه پوشاک غیرمتعارف داشتند تذکر لازم داده شد.
وی اضافه کرد: این واحدهای صنفی عرضه پوشاک غیر متعارف  برای بار نخست تذکر و درصورت تکرار تخلف پلمب خوا هند شد.

وی گفت: بازرسان اتحادیه پوشاک با رصد در بازار چنانچه موارد غیر قانونی بویژه در پوشش مشاهده کنند برخورد جدی صورت می گیرد.
صدیق  از صاحبان واحدهای صنفی عرضه پوشاک خواست نسبت به جمع آوری البسه های غیرمتعارف سریعا اقدام کنند تا اقدامات انتظامی ویا اقدام به پلمب واحدمربوطه نشود.
وی گفت : تعدادی واحدهای صنفی نیز که مقررات نظام صنفی رعایت کرده و پوشاک متعارف واسلامی را عرضه می کنند نیز مورد تشویق قرار می گیرند.
صدیق خاطرنشان کرد: دراجرای طرح عفاف حجاب ضمن نظارت برعرضه پوشاک و نحوه پوشش فروشندگان با متخلفان برخورد قانونی می شود.
رییس اتحادیه پوشاک البرز افزود:  همچنین خرید و فروش هر گونه لباس منقش به حروف لاتین ، طرح ها و علایم گروه های موسیقی غربی، مانتو های جلوباز و شیشه ای و به طور کلی پوشاک مغایر با شئونات و ارزش های اسلامی در سطح واحد های صنفی ممنوع است.

وی گفت: با توجه به اینکه تشویق بانوان به استفاده از پوشش مناسب، نیازمند ارائه ی لباس های ارزان و شکیل است و در دسترس قرار داشتن چنین البسه ای برای آحاد مردم در دستور کار اتحادیه می باشد؛  و ما آمادگی خود برای دایر نمودن مراکز عرضه ی پوشاک عفاف و حجاب را به دستگاه ها و نهادهای مربوطه نظیر شهرداری اعلام نموده است که در صورت جانمایی مناسب هر چه سریعتر در این خصوص اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به فروشگاه های غیرمجاز زیرزمینی به عنوان اصلی ترین مراکز عرضه البسه ی قاچاق و غیر اسلامی یادآورشد :  دسترسی بازرسان و ناظران اتحادیه به چنین مراکزی که به صورت پنهانی و  به صورت مزون های خانگی فعالیت دارند بسیار دشوار است و ساماندهی و جمع آوری آنها نیازمند همکاری مردم است فروشگاه های غیر مجاز را به اداره اماکن معرفی کنند.

صدیق همچنین از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در ۲۱تیر ماه سال جاری درشهرستان کرج خبر داد افزود:  برای  تشویق  بانوان  به  استفاده از پوشش  مناسب،  نیازمند ارائه ی لباس های ارزان و شکیل است  و در دسترس قرار داشتن چنین البسه ای برای آحاد مردم در دستور کار اتحادیه می باشد که با همکاری فرمانداری و شهرداری کرج و نهادهای مربوطه  نسبت به دایرکردن یک نمایشگاه باشکوه در این زمان  اقدام خواهیم کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار