سرپرست اداره کل محیط زیست البرز گفت: متاسفانه شاهد ساده‌ترین راه و شاید بدترین شکل برای مدیریت زباله در استان البرز هستیم که به شکل دفن انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 22 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» مجید درگی با اشاره به نقش مشارکت مردم در تحقق اهداف محیط زیستی اظهار کرد: بدون مشارکت مردم حفاظت از محیط زیست کار بسیار دشواری است.
وی ادامه داد: برای جذب مشارکت مردمی در این حوزه در گام اول نیاز به اطلاع رسانی و شفاف سازی درست در خصوص ضعف‌ها، نیاز‌ها و ... این حوزه است.
وی افزود: همیاران واقعی محیط زیست در حقیقت رسانه‌ها هستند که با انعکاس اخبار و مسائل این حوزه، حساسیت جامعه و افکار عمومی را در خصوص محیط زیست بالا می‌برند.
وی توضیح داد: در قدم بعدی باید به سمت آموزش و فرهنگسازی درست در این حوزه پیش برویم تا برنامه‌های پیش بینی شده به درستی محقق شود.
این مسئول اضافه کرد: باید فرهنگ احترام به طبیعت در جامعه نهادینه شود و مرحله اول آن این است که مردم زباله‌ها را درطبیعت رها نکنند.
درگی توضیح داد: با این اتفاق بخش عمده‌ای از مشکل تجمع زباله در محور کرج – چالوس و اطراف رودخانه طالقان حل خواهد شد.
سرپرست اداره کل محیط زیست البرز ادامه داد: البته در این خصوص بحث حمل اصولی پسماند، استفاده از ماین آلات استاندارد حمل زباله و ... توسط شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.
درگی افزود: محیط زیست هم به عنوان دستگاهی نظارتی عملکرد لازم در بحث مدیریت پسماند را دارد و نکاتی که لازم باشد را تذکر می‌دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت مرکز دفن زباله حلقه دره ابراز کرد: متاسفانه شاهد ساده‌ترین راه و شاید بدترین شکل برای مدیریت زباله در استان البرز هستیم که به شکل دفن انجام می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: عملا پسماند البرز به عنوان طلای کثیف بدون هیچ ارزش افزوده‌ای دفن می‌شود این در حالی است که در برخی از استان‌ها به بهتری شکل از زباله بهره برداری می‌شود.
درگی ادامه داد: دفن زباله باعث بروز مشکلات زیست محیطی بسیاری مثل نفوذ شیرابه به منابع آب‌های زیرزمینی می‌شود. استاندار فرصتی به شهرداری داده تا این مساله را حل کند.
وی ابراز کرد: پیش از این سرمایه گذاری زیادی در حلقه دره انجام شده که ایجاد واحد پیرولیز و کمپوست جزیی از آن است که باید به فعلیت برسد تا بتوانیم از ظرفیت زباله‌های تولید استان استفاده بهینه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار