جانشین فراجا با اشاره به عملکرد سریع پلیس در دستگیری و شناسایی عاملان سرقت صندوق امانت بانک ملی گفت: اقدام نیروی انتظامی در این زمینه در دنیا بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 21 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» سردار قاسم رضایی در حاشیه اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران گفت:  تمام برنامه های فراجا ایجاد امنیت و آرامش برای جامعه بوده و در واقع امنیت مردم را به خصوص در حوزه پلیس آگاهی و پیشگیری هدفگذاری کرده است.

وی اضافه کرد: در واقع ماموریت پلیس این است که آموزش و توجیه را برای مردم با هدف حفظ اموالشان داشته باشد از سوی دیگر اقدامات انتظامی، گشت های هدفمند، مستند سازی و استرداد اموال زیر بنایی سات که به همین منظور نیز باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه در بخشی از سرقت ها شاهد این هستیم که متهمان چندین سرقت را به کرات مرتکب شده اند اظهار داشت: نگاه ما این است که اقدامات تنبیه ای باید به گونه ای باشد که مجرمان دیگر با نگاه اتهامی وارد جامعه نشوند چرا که این مساله برای ما، دستگاه قضایی بار داشته و برای مردم نیز استرس ساز است.

وی ادامه داد: شاید زندان بردن و بیرون آمدن تاثیر زیادی نداشته باشد و در این بین انتظار ما از مجلس انقلابی این است که این مهم را رصد و علل را پیدا کرده و در صورتی که در قانون دچار ضعف  هستیم بازنگری صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه سرقت های خرد به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: به همین منظور باید قوانینی وضع کرد که بازدارنده باشد و اینکه یک سارق بیش از چندین مورد سرقت را انجام و به زندان می رود و بعد از زندان نیز مرتکب اقدامات مجرمانه می شود نشان می دهد که قوانین موجود تاثیر زیادی بر ارتکاب جرم ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ها نیز امروز بیش از هر زمان دیگری باید پای کار بیایند، گفت: در حوزه قضایی نیز برخی قوانین دست دستگاه قضا را بسته و این مسایل در نهایت سبب اضطراب به مردم می شود و گاهی شاهد هستیم که در پرونده هایی این چنین مالباخته از شدت فشار روحی سکته کرده است.

جانشین فراجا ادامه داد: بر همین اساس انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که قانونی بازدارنده برای متهمان و مجرمان وضع و دیگر دستگاه های مرتبط نیز بتوانند بر اساس این قانون اقدام نمایند، چرا که اینکه فردی ۳۰ بار دستگیر و بعد با نگاه مجرمانه وارد جامعه می شود هیچ معنایی ندارد.

رضایی افزود: از سوی دیگر پلیس نیز تمام ظرفیت خود را به کار بسته اما دیگر اینکه بخواهیم در هر مکانی یک نگهبان قرار بدهیم برای ما امکان پذیر نخواهد بود، این در حالی است که وقتی سارقان با دست کلیدهای آنچنانی اقدام به سرقت می کنند نشان می دهد که قانون باید به گونه ای دیگر اعمال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن به دنبال وطن ما است تصریح کرد: ایران اسلامی کشور آرامی است و هیچ بن بستی در آن وجود دارد و با همکاری و هماهنگی و بازنگری در قانون بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه نمره استان البرز در حوزه مقابله با سرقت و کشف بیش از ۸۵ است گفت: یکی از طرح هایی که امروز در این استان مقرر شد که تا پایان شهریور ماه سه برابرشود نگهبان محله ها، باغبان و دشت بان ها است که بر همین اساس در مکان هایی که نیاز به نگهبان محله دارند نفرات مرتبط را شناسایی و معرفی تا پلیس آنها را سازماندهی و در کنار ماموریت ها و گشت های پلیسی قرار بگیرند.

گفتنی است با اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه ۲۱ باند در قالب ۷۳ نفر متهم و چهار نفر مالخر در استان البرز طی ۷۲ ساعت شناسایی و دستگیر که ارزش اموال کشف شده سرقتی بیش از ۱۷ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار