مدیرعامل آبفای البرز گفت: با رسیدن فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی، به طور میانگین به اندازه دو نفر به مصرف آب خانوارها اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 20 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» ذوالفقار مهدی زاده با اشاره اینکه طی روزهای آینده دمای البرز به بیش از ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد، اظهار کرد: در این شرایط شاهد افزایش مصرف آب به واسطه استفاده مداوم از کولرهای آبی و افزایش دفعات استحمام و ... هستیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین حدود ۲۸ درصد از مصرف روزانه آب شهروندان البرزی به استحمام اختصاص دارد و در روزهای گرم سال این میزان افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به مصرف بالای کولرهای آبی هم گفت: با رسیدن فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی، به طور میانگین به اندازه دو نفر به مصرف آب خانوارها اضافه می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در اغلب کشورهای دنیا استفاده از این شکل از سیستم‌های سرمایشی منسوخ شده چون حجم زیادی آب مصرف می‌کنند.

مهدی زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه سال به سال از میزان نزولات آسمانی کاسته می‌شود، مصرف آب به واسطه افزایش جمعیت بیشتر می‌شود و به واسطه حجم بالای استخراج، از میزان منابع آب های زیرزمینی کم می‌شود، انتظار می رود مردم مدیریت بیشتری در مصرف داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: اگر در شرایط فعلی مردم با صرف هزینه اندک برای کولرهای آبی خود سایبان نصب و نسبت به تنظیم شناور آن اقدام کنند، مدت زمان استحمام خود را به حدود پنج دقیقه برسانند و برای شستشو هم آب کمتری مصرف کنند، شاهد صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب خواهیم بود و می‌توانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار