مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای جنگل کاری اقتصادی در سطح سه هزار هکتار از منابع طبیعی استان طی سال جاری در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 03 October 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای جنگل کاری اقتصادی در سطح سه هزار هکتار از منابع طبیعی استان طی سال جاری در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

مراد شیخ ویسی از توسعه جنگل کاری به عنوان یکی از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: ایجاد پارک های جنگلی در برنامه است و در این راستا دو نهالستان با ظرفیت بیش از 30 هکتار در استان در حال تجهیز هستند.

شیخ ویسی این دو نهالستان را شامل دو نهالستان گرمسیری و سردسیری دانست و گفت: نهالستان گرمسیری در شهرستان سرپل ذهاب در حال تجهیز است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در نهالستان گرمسیری استان در حال حاضر 1.5 میلیون اصله نهال در حال تولید است، گونه های تولیدی در این نهالستان  را شامل گونه های اکالیپتوس، شیشه شور، کنار، کهور، آکاسیا، ناترک و... دانست.

شیخ ویسی ظرفیت نهالستان سردسیری که در شهرستان اسلام آباد غرب در حال احداث است را نیز تولید سالانه سه میلیون اصله نهال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سالانه حدود 1.5 اصله نهال به صورت گلدانی و ریشه لخت در این نهالستان تولید می شود.

شیخ ویسی گونه های تولیدی در نهالستان سردسیری شهرستان اسلام آباد غرب را شامل انواع زبان گنجشک، اقاقیا، افرا، ارغوان، بلوط، بنه، گلابی، زالزالک و ... عنوان کرد.

به گفته وی این نهالستان ها به سیستم های آبیاری بارانی تجهیز شده اند و مجهز به چاه های آب هستند.

وی افزود: بخش زیادی از نهال های تولیدی در این نهالستان ها را در اختیار شهروندان قرار داده و بخش دیگر را نیز در زمان های خاصی برای کاشت در اختیار شهرداری ها، پادگان ها، نیروی انتظامی و قرار می دهیم تا در محیط خود بکارند.

شیخ ویسی در ادامه اشاره ای هم به بحث جنگل کاری اقتصادی داشت و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نقاطی از استان که شرایط برای کشت گونه های جنگلی فراهم باشد، با مشارکت شهروندان نسبت به کشت این گونه ها اقدام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: جنگل کاری اقتصادی در سال گذشته در سطح شش هزار هکتار از اراضی استان انجام شد که عمده این گونه ها شامل گونه های درختی مثل بنه، بادام، گلابی وحشی، زرشک، سماق و... بودند.

وی توسعه فضای جنگلی و اشتغال زایی  برای مردم بخصوص بومیان را از اهداف جنگل کاری اقتصادی در استان برشمرد.

شیخ ویسی از برنامه ریزی در راستای جنگل کاری اقتصادی در سطح سه هزار هکتار از منابع طبیعی استان در سال جاری در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار