تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی البرز روز پنجشنبه منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 16 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان در آیین امضای تفاهم نامه سه جانبه بین صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اقتدار نظامی و اقتدار ملی ۲ بال مورد نیاز برای رشد و توسعه هر ملتی است، گفت: اقتدار نظامی کشور به همت نیروهای مسلح در مراتب بالایی برقرار است و به کارگیری نیروی متخصص مهمترین عامل برای رسیدن به اقتدار ملی است.

حسن محمدعلیزاده با تاکید بر اینکه آمار نگران کننده ای در خروج نخبگان از کشور داریم، اظهارداشت: در استان البرز یک حرکتی شکل گرفته که نشانگر آغاز یک نهضت است و آن حرکت  تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز است که توانسته صنعت و دانشگاه را به هم مرتبط کند.

وی افزود: اعتقاد داریم جایگاه صندوق البرز جایگاه مقدسی است که هدف نهایی آن حمایت از فناوری و نوآوری و کمک به شرکت های دانش بنیان استان البرز است.

مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در این آیین با بیان اینکه پارک علم و فناوری به وجود آمده تا پلی بین دانشگاه و صنعت باشد، گفت: متاسفانه در کشور طوری شده که صنعت و دانشگاه از یکدیگر فراری شده اند اما در استان می بینیم که صنعتگر خودش پا به میدان توسعه فناوری گذاشته است. 

وی با بیان اینکه در گذشته فعالیت پارک علم و فناوری بیشتر در حوزه فنی مهندسی بوده، افزود: در ۲ سال اخیر تلاش کرده ایم که بتوانیم در تمام زمینه هایی که در استان پتانسیل وجود دارد موثر باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه به ندرت ترکیب صنعت، پارک، دانشگاه و صندوق، اینچنین گردهم می‌آیند، اظهارداشت: پارک آمادگی خود را برای انتقال تجربیات ارزشمند خود برای استقرار و گسترش مراکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی اعلام می دارد.

ناصر محمدی مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز گفت: در همه دانشکده ها مرکز رشد ایجاد شده است؛ برای شکل گیری یکصد واحد فناور برای امسال هدف گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه با شتاب مناسبی ساختار دانشگاه را آماده کرده ایم بیان داشت: زیر ساخت تجاری سازی ارتباط با صنعت آماده شده است و هدف نهایی نهادینه کردن ارتباط علم با صنعت است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تا ۲ ماه آینده بوی فضای کسب و کار در دانشکده ها استشمام خواهد شد، تصریح کرد: در مجموعه دانشگاه افراد پویا وارد شده تا کارها را پیگیری می کنند.

محمدی خاطر نشان کرد:  امسال سال جهش استراتژیک در جهت تجاری سازی محصولات دانشگاه خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه بحث کارآفرینی در دانشگاه مطرح شده است، گفت: تمام تحقیقات در دانشگاه به سمت فناوری و تجاری سازی تغییر کرده است و بالای ۵۰ درصد به سمت محصول محوری حرکت خواهد کرد؛ تاسیس مرکز رشد و شتابدهنده سلامت از برنامه های مهم ما خواهد بود.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار