رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج می گوید با انعقاد یک قرارداد سه هزار میلیارد تومانی با پیمانکاران بخش خصوصی، زباله‌های استان البرز از امسال وارد چرخه تولید برق و کود کشاورزی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 15 June 2022
به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا خسروی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز دفن زباله های استان البرز در حلقه دره شهرستان چهارباغ گفت: با انعقاد این قرارداد مشکل  آلودگی زیست محیطی و مدیریت پسماندهای البرز تا ۲۰ سال آینده برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد اعتبارات طرح ساماندهی پسماندها در منطقه حلقه دره البرز از محل منابع دولتی و شهرداری کرج تامین و مابقی توسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله به مرکز دفن پسماندهای حلقه دره انتقال می یابد، تاکید کرد: با راه اندازی کارخانه پسماند و تجهیزات موجود زمینه بازیافت زباله ها و تولید برق از آنها فراهم  می شود.

وی افزود: دولت سیزدهم برای این موضوع بودجه خوبی اختصاص داده و شهرداری های استان البرز  می توانند تا ۹۰ درصد از توان مالی بانک ها در این زمینه  استفاده کنند.

خسروی گفت : اکنون بخش تولید کود در کارخانه پسماند شهرداری کرج در حلقه دره آماده بهره برداری  است که اگر روزانه ۵۰۰ تن زباله را به این کارخانه  انتقال دهیم  می توان ۱۵۰ تن کود کشاورزی  در روز تولید کرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاکید کرد: تولید برق  از زباله ها یکی از مهمترین برنامه ها در منطقه حلقه دره بوده که از امسال انرژی به شبکه سراسری برق کشور تزریق می شود.

وی افزود: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی به مرکز دفن زباله های حلقه دره انتقال می یابد.

خسروی با اشاره به مشکلات زیست محیطی و مخاطرات  سگ های بلاصاحب در استان البرز گفت : شهرداری کرج روزانه ۵۰ تا ۶۰ قلاده سگ جمع آوری و به ۲ مرکز نگهداری این سگ ها در حلقه دره و باغستان کرج انتقال می دهد.

وی ادامه داد: مشکل اساسی استان البرز عدم همکاری شهرداری های سایر شهرهای استان در جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب است که سالانه شاهد افزایش بی رویه تعداد این سگ ها در مراکز شهری هستیم.

خسروی افزود: سگ های ماده سالانه تا ۳۰ مورد زادآوری دارند که طرح عقیم سازی این سگ ها در پناهگاه های حلقه دره و باغستان کرج در حال انجام است؛ اکنون یک هزار و ۲۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در ۲ پناهگاه سگ های حلقه دره و باغستان کرج نگهداری می شوند.

غلامرضا رضوانی معاون خدمات شهری کرج درحاشیه این بازدید اظهارداشت: رسالت رسانه ها این است که مشکلاتی که در بخش های مختلف می بینند رابازگو کنند؛ بر همین اساس شهرداری کرج بر آن شده تا مشکلات شهری و زیست محیطی را با کمک اصحاب رسانه پیگیری به نتیجه برساند.

وی افزود:  طرح خشکاندن شیرابه  زباله ها در محل دفن پسماندهای حلقه دره با هدف پیشگیری از آلودگی زیست محیطی و آب های زیر زمینی اجرایی شده است  که در کشور بی نظیر است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت : روزانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن  زباله شهر کرج به حلقه دره انتقال می یابد  که بیش از۲ هزار و ۵۰۰ مخزن برای جمع آوری  این زباله ها در کرج ایجاد شده است.

طرح پاکسازی حدود ۱۵ کیلومتر محدوده جاده قزلحصارکرج و حلقه دره از زباله ها و پلاستیک ها با مشارکت بیش از ۶۰۰ پاکبان شهرداری های کرج و چهارباغ و دوستداران محیط زیست انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار