مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی پدیده گردو خاک و وزش باد شدید درمناطق مختلف این استان ، امدادگران هلال احمر را برای امداد رسانی احتمالی به حالت آماده باش درآورده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 14 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد باقر خلفی اظهار داشت: به همین منظور ۲ تیم امدادی در راه های این استان برای  امدادرسانی به هموطنان مستقر شده اند .

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تیم های امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در خط شمالی و جنوبی آزادراه کرج - قزوین استقرار دارند.

خلفی خاطرنشان کرد : علاوه بر ایستگاه های سیار ، هشت پایگاه امداد جاده ای و ۶ شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

وی افزود : داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان البرز پیش تر نیز نسبت به ناپایداری جوی ، وزش باد شدید و گردوخاک طی چند روز آینده هشدار داد.

 آرش بهاروند احمدی گفته که  تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و محلی در سطوح میانی و همراهی چینش فشار سطح زمین در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: براین اساس تا چهارشنبه  هفته جاری در بعضی ساعات به ویژه عصر و شب ها وزش باد شدید، گرد و خاک، گرد و غبار، کاهش موقت کیفیت هوا  در استان البرز شاهد خواهیم بود.

بهاروند احمدی گفت : احتمال  شکستگی درختان،آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع،کاهش میدان دید افقی، کاهش موقت کیفیت هوا از مخاطرات این وضعیت جوی است .

وی محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم برای  جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید به ویژه عصرو شب ها ضروری دانست و به افراد آسیب پذیر به ویژه  کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی  توصیه کرد در این بازه زمانی  از حضور بلند مدت در فضای باز خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار