مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت به مناسبت هفته صنایع‌دستی، جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان درپارک تندرستی فردیس استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 11 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در آیین گشایش این جشنواره گفت: در این جشنواره نمایشگاهی با ۷۰ غرفه شامل صنایع دستی، غذاهای سنتی و محلی، سوغات و هدایای استان های مختلف و سه سیاه چادر عشایری کرد و لر در معرض دید قرار گرفته است.

وی افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری، شورا و شهرداری فردیس و با موضوع اقوام ایرانی همراه با بازی های محلی، آیین ها و موسیقی سنتی استان های مختلف برگزار شد.

محمدی اظهار کرد: در زمینه سوغات و صنایع دستی استقبال خوبی شده است. غرفه ها همه دایر است و روزهای آینده شاهد استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه خواهیم بود؛ استان البرز کانون جشنواره ها است، زیرا در این استان اقوام مختلفی زندگی می کنند؛ البرز می تواند در حوزه صنایع دستی و گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اضافه کرد: حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۰۰ کارگاه فعال در این استان فعال هستند. سال گذشته حدود ۹۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال ایجاد شد و امسال سه برابر سال گذشته یعنی دو هزار و ۸۰۰ نفر تعهد اشتغال دارند که تا پایان سال این تعداد شغل را در صنایع دستی ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: آشنایی با فرهنگ و اقوام مختلف ایرانی، سوغات، صنایع دستی، لباس ، غذاها و موسیقی محلی اقوام، تقویت و معرفی هویت ایرانی - اسلامی، تقویت وحدت و همگرایی ملی، حفظ میراث فرهنگی و هویتی مناطق مختلف کشور، تقویت و کمک به نشاط و بالندگی مردم، معرفی و بیان اصالت های اقوام ایرانی و معرفی توانمندی های اقوام ایران، بسترسازی برای گردشگری، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان البرز و حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصای از اهداف برگزاری جشنواره اقوام ایرانی است

این جشنواره به مدت یک هفته تا ۲۷ خرداد ماه در پارک تندرستی فردیس برای علاقه مندان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار