فرمانده سپاه البرز گفت: سوم خرداد حماسه ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطف دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 24 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» سردار علیرضا حیدر نیا در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس در سایه رهبری داهیانه امام خمینی (ره) بود که توانست هشت سال جانانه در مقابل همه جبهه کفر بایستد و یک ذره از خاک پاک این کشور را در دست دشمنان نداد.

سردار حیدرنیا ادامه داد: دفاع مقدس ما یادآور حماسه‌های بی بدیل مردان این مرز و بوم است، فرزندانی که جان خود را در طبق اخلاص برای دفاع از کیان، تمامیت ارضی و ناموس و عزت این مملکت گذاشتند.

وی سوم خرداد را الگویی بزرگ و بی بدیل برای همه نسل‌های آینده این انقلاب در دفاع از حریم و میهن خواند وافزود: سوم خرداد حماسه ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطف جنگ تحمیلی بود.

وی تصریح کرد: فرزندان غیور امت اسلامی در قامت ید واحده در تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و بسیج و با ایثار و فداکاری در پرتو عنایات الهی فتحی بزرگ را رقم زدند و مقتدرانه نشان دادند که قوای مسلح ما به هیچ دشمن متجاوزی اجازه دست اندازی به کیان و ناموس و تمامیت ارضی را نمی‌دهد.

به گفته وی، حرامیان بعثی بر روی دیواره‌های خونین شهر ما نوشته بودند که «آمدیم تا بمانیم» و صدام ملعون نیز گفته بود که اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را تقدیم آنها خواهم کرد ولی همگان در دنیا دیدند که عاشقان وظن و سربازان ولایت بعد از بیش از ۱۹ ماه که خونین شهر در اشغال وحشیانه دشمن بود آن را با اهدای خون این جوانان آزاد کردند و رزمندگان نیز بر دیواره خونین شهر نوشتند «آمدیم نبودید».

وی ادامه داد: امام راحل گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و ملت با خدا میثاق صیانت از آن را بسته بودند و همچنین امام (ره) فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌ها است».

وی با بیان اینکه سوم خرداد یادآور بزرگی امام ماست، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «خرمشهر با دست‌های خالی ولی با دل‌های امیدوار جوانان آزاد شد» و باید گفت امروز دست نیروهای مسلح ما خالی نیست و پرتر از همیشه تاریخ است.

حیدرنیا خطاب به ملت ایران گفت: فرزندان غیور شما با دست خالی در خرمشهر و با کمترین تجهیزات دفاع جانانه در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح انجام دادند و لی امروز نیروهای مسلح به رهبری مقام عظمای ولایت و برکت وجود جوانان پرشور و نیروهای مسلح دستش از همیشه پرتر است.

وی ادامه داد: در سوم خرداد همه آمدند تا دل امت و امام را شاد کنند و جوانان با عهد خود با امام پای بند بودندو روز سوم خرداد برای همیشه تاریخ روز جشن است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه امروز ایران به برکت نیروهای مسلح به یکی از اضلاع قدرت نظامی در دنیا تبدیل شده است، اظهار داشت: دشمنان زبون و سگ هار او رژیم صهیونیستی با اقدامات وحشیانه خود و اقدامات کوته فکرانه به ترورناجوانمردانه بهترین‌های این سرزمین دست می‌زند که باید منتظر انتقامی سخت باشند.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید صیاد خدایی، خاطرنشان کرد: فرزندان سیدعلی انتقامی سخت از رژیم صهیونیستی می‌گیرند و همه می‌دانند ملت ایران و نیروهای مسلح انتقام عزیزان خود را خواهند گرفت و واکنش ما به این اقدامات، سخت و بسیار خردکننده و برای دشمنان پشیمان کننده است.

حیدرنیا گفت: شهید مدافع حرم ما را در اوج مظلومیت به شهادت رسید که همه به یاد صیاد دل‌ها افتادیم و همه به یاد مظلومیت نیروهای مسلح و مدافعان حرم افتادیم که چه تهمت‌هایی به آنها زدند.

وی افزود: زمانیکه شجره خبیثه ملعونه داعش در منطقه به وجود آمد و همه از ترس این وحشیان نمی‌دانستند چه بکنند این فرزندان و مدافعان حرم بودند که پای در رکاب و گوش به فرمان ولی خدا پای در جبهه مقاومت و شامات گذاشتند و برای همیشه این شجره خبیث را از روی زمین محو کردند.

فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد: این جوانان ادامه دهندگان رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس هستند و دشمنان این نظام و انقلاب بدانند فرزندان ما در نیروهای مسلح هر کجا صلاح بدانند جواب قاطع و محکمی خون شهیدان را از آنها خواهد گرفت.

در پایان این آئین مزار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و مدافع حرم توسط نیروهای مسلح حاضر در میدان گلباران و عطرافشانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار