مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: مراکز درمانی این شهرستان موظف انعقاد قرارداد برای دفن بهداشتی زباله های عفونی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 22 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» دکتر پانته آ عینی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس به طور مرتب از مطب ها ،مراکز درمانی ، آزمایشگاهها و جراحی های محدود بازدید می کند و  اگر این مراکز درمانی قرار داد دفن پسماند با شهرداری ها نداشته باشند به عنوان تهدید سلامت عمومی جامعه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی گفت:  مدیریت و نظارت بر جمع آوری و دفن زباله های عفونی و پسماندهای عفونی بر عهده شبکه بهداشت و درمان است  و این بدان به معنا نیست که شبکه بهداشت و درمان متولی جمع آوری پسماند است.

عینی افزود: شبکه بهداشت و درمان فردیس به صورت جداگانه قرار داد جمع آوری پسماند عفونی با پیمانکار خاص دارد و  نظارت بر جمع آوری دفن زباله ها با این  شبکه است ولی اینکه کجا دفن و به چه صورت دفن می شود  از وظایف  عهده شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس اظهار داشت: هیچ چشم پوششی و اغماضی در مورد دفن پسماند ها نخواهیم داشت؛ شبکه بهداشت و درمان فردیس ۱۱ مرکز جامع سلامت فعال دارد

این مراکز دارای قرار داد جمع آوری بهداشتی پسماند دارند.

عینی گفت: ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی با زیربنای ۴۰۰ متر مربع  در شهرک وحدت فردیس از محل اعتبارات سفر رییس جمهور  تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار