سومین واحد تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج که کلنگ احداث آن از شهریور ماه سال ۹۹ به زمین زده شده بود با هزینه ۸۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 17 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفای استان البرز با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ابلاغ تخصیص جدید برداشت آب سطحی از محل دو سد کرج و طالقان از ۵۵ به ۱۱۰ میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو در آبان ماه سال ۱۳۹۹، این شرکت برای استفاده از این تخصیص جدید، اقدام به اجرای پروژه افزایش ظرفیت تصفیه خانه نمود.

وی افزود: واحد سوم تصفیه خانه آب رجایی شهر (شماره ۲ کرج) با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۱۵  میلیون متر مکعب در سال طی مدت ۱۸ ماه احداث شد که این مدت زمان نسبت به زمان اجرای پروژه های مشابه در سطح کشور،یک رکورد محسوب می شود.

وی جمعیت زیر پوشش واحد جدید تصفیه خانه را ۲۵۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: با  تقویت تامین آب شهر های کمالشهر، مهرشهر، رجایی شهر و کرج مرکزی در فصل گرم سال، تاب آوری خدمات تامین آب در پیک مصرف تابستان در مناطق فوق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مهدی زاده خاطر نشان ساخت واحد اول و دوم این تصفیه خانه با مجموع ظرفیت ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه در سال‌های ۸۷ و ۹۳ وارد مدار بهره برداری شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار