به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی و همزمان با سراسر کشور ۶ پروژه مخابراتی در البرز در قالب یک پروژه ملی و پنج پروژه استانی به بهره برداری رسیدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 16 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» مدیر کل مخابرات البرز در آیین افتتاح این پروژه ها عنوان کرد: امروز  نخستین سوئیچ بزرگ در شبکه ثابت کشور در این استان که قابلیت خدمات رسانی به ۶ استان کشور از جمله البرز، سمنان، همدان، مرکزی، قم و قزوین را دارد به بهره برداری رسید.

عبدالله بیان‌ افزود: سوئیچ یکپارچه کشوری مخابرات  ظرفیتی برای اجرای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری و همچنین سرویس‌دهی به ۶ استان را انجام می‌دهد و برای این کار اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی سه مرکز مخابراتی در روستاهای استان، اجرای فیبر مسیر جاده  کرج - چالوس و طالقان، توسعه شبکه فیبر نوری در بخش هایی از جمله ماهدشت کرج  با هدف افزایش سرعت اینترنت و تعویض سه مرکز مخابراتی مستهلک از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسیدند.

بیان‌ با اشاره به اینکه برای اجرای تمام این ۶ پروژه رقمی معادل یک هزارو۷۵۰ میلیارد ریال  هزینه شده  است ،تصریح کرد:توسعه فیبر نوری به سمت منازل یکی از برنامه های اصلی ما با هدف افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت است.

وی ادامه داد: طرح توسعه فیبر نوری  در مناطقی از جمله شهر جدید هشتگرد، فردیس و کرج در آینده نزدیک  اجرایی می شود.

مدیر کل مخابرات البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه دسترسی نامحدود به اینترنت در شهرستان اشتهارد اشاره کرد و گفت: این پروژه بنا به دلایلی متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 امروز ۲هزارو۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریال  در کشور افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار