معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از مراحل پایانی مطالعات احداث خط ویژه اتوبوس تندرو به منظور بهره‌وری شهروندان از این سامانه و کاهش ترافیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 12 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» فرزین فرشاد اظهار کرد:‌ طی سال‌های گذشته به واسطه افزایش جمعیت و تعداد خودروها، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در بسیاری از معابر و خیابان‌های شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط، با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ضرورت احداث و راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس تندرو در این شهر احساس می‌شد، توضیح داد: با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از نظرکارشناسان،  ایجاد خط ویژه اتوبوس تندرو در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در  دستور کار معاونت حمل و نقل قرار گرفت.

وی افزود:‌ با اجرای این طرح شاهد دسترسی آسان شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و همچنین سهولت در تردد وسایل نقلیه امدادی و انتظامی در خیابان‌ شهید بهشتی خواهیم بود.

فرشاد افزود: با بررسی صورت گرفته، خط ویژه اتوبوس از پایانه شهید سلطانی تا پایانه میدان دانشگاه (حصارک) امتداد می‌یابد و در این مسیر بالغ بر ۱۹ ایستگاه جهت سرویس به شهروندان در این محدوده در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این مسیرها با گذر از خیابان‌های اصلی و پرتردد و با فراهم کردن دسترسی به بیشتر مناطق شهر، امکان بهره‌برداری را به حداکثر می‌رساند.

فرشاد گفت: از ویژگی‌های سیستم خط ویژه می‌توان در بهره گیری از خط عبور اختصاصی، ایستگاه‌های دارای امکانات رفاهی مناسب، دسترسی مناسب به محل ایستگاه‌ها، استفاده از اتوبوس‌های کف پایین و هم تراز سکو و بنابراین امکان سوار و پیاده شدن راحت تر و سریعتر، حداقل فاصله بین اتوبوس و ایستگاه جهت رفاه حال معلولین اشاره کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج  بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند حمل و نقلی در بخش‌های مختلف را از دیگر ویژگی های "خط ویژه" دانست و افزود: از مواردی مانند، پرداخت کرایه بصورت الکترونیکی و ترجیحا در بدو ورود به ایستگاه، تعیین موقعیت لحظه‌ای اتوبوس‌ها با استفاده از GPS، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیرها و در نتیجه کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها و افزایش بهره وری اتوبوس‌ها، اطلاع رسانی زنده به مسافرین در رابطه با زمان رسیدن اتوبوس‌ها به هر ایستگاه و الویت دهی عبور اتوبوس‌ها از تقاطعات چراغدار هوشمند در بخش‌های مختلف "خط ویژه" استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار