مدیر حج و زیارت البرز گفت: همزمان با سراسر کشور، نام نویسی قطعی زائران سفر زیارتی حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه برای اعزام ۳۵۵ نفر در قالب سه کاروان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 08 May 2022

نام نویسی قطعی زائران حج تمتع در البرز آغاز شد/ ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج

به گزارش «تابناک البرز» محمد حسن سامعی گفت: با توجه به محدودیت های اعلام شده از سوی عربستان سعودی، برای حج تمتع در سال جاری افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه بایستی گذرنامه حجاج باید تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری اعتبار داشته باشد، اظهار داشت: نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۱ از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت آغاز شده است.

وی گفت: امسال با توجه به توقف ۲ ساله حج تمتع برای زائران کشورهای خارجی به دلیل شیوع کرونا، عربستان شرایط سنی به منظور پذیرش زائران درنظر گرفته و به این ترتیب افراد زیر ۶۵ سال امکان تشرف به خانه خدا را دارند.

سامعی ادامه داد: بر همین اساس، متولدین ۱۰ تیرماه سال ۱۳۳۶ و بعد از آن امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری و تشرف به سرزمین وحی را دارند ضمن اینکه مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند در غیر این صورت، ثبت‌نام آنها ابطال خواهد شد و حتی با تکمیل ظرفیت کاروان، سایر اولویت‌های اعزام برای ثبت‌نام اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام قطعی امسال با توجه به مشخص بودن مشمولان حج تمتع، تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها خواهد بود و پس از آن عملیات ثبت‌نام متوقف می‌شود، اضافه کرد:‌تکمیل روند واکسیناسیون نیز از دیگر شروط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتع است که زائران باید سه دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند.‌

مدیر حج و زیارت استان البرز واکسن‌های‌ مورد تأیید عربستان را سینوفارم و آسترازنکا عنوان کرد و گفت: امسال با توجه به محدودیت در تعداد زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها بر اساس سهمیه اعلام شده از سوی عربستان، به زائران ایرانی اختصاص دارد.

سامعی تاکید کرد که ظرفیت کاروان های اعزامی به حج تمتع در البرز تقریبا تکمیل می باشد و افراد اعزامی متقاضیان ثبت نام شده از سال ۱۳۹۹ می باشند.

هم اکنون در استان البرز ۳۷ دفتر خدمات زیارتی مجاز فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار