رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 07 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا عبداله پور از برگزاری نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در پارک ملی ایران کوچک خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرج و کاشان با هدف معرفی پارک ایران کوچک، آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب، اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد: در این جشنواره در کنار معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و آثار تاریخی دو شهر کرج و کاشان  اجرای برنامه‌های متنوع و شاد هنری نیز پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: آیین غلتاندن نوزادان در گل‌های محمدی، حافظ خوانی، ترانه سرایی، اجرای بازی های بومی و موسیقی محلی از بخش های این جشنواره خواهد بود.

این مسئول به استقبال شهروندان کرجی از دو جشنواره انار و خرمالو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شهر کرج کمک کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج جشنواره‌های فرهنگی و موضوعی را لازمه پویایی شهر عنوان کرد و افزود: تا پایان سال جشنواره‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری برای اجرا در پارک ملی ایران کوچک برنامه‌ریزی‌ شده که با نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب گیری طی روزهای آتی آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار