مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده و در سال جاری بدون محدودیت آماده ارائه تسهیلات هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 26 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» علیرضاباباخان با بیان اینکه این صندوق تنها نهاد تخصصی مالی برای ارائه انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان البرز است گفت: امسال تمامی شرکت های دانش بنیان و فناور می توانند درخواست تسهیلات خود را به این صندوق ارسال کنند.  در سال گذشته نیز ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت‌ها اعطا شد.

وی ادامه داد: در سال جاری آمادگی خود را برای ارائه انواع تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام می کنیم؛ تمامی این تسهیلات پس از ارزیابی فنی و اقتصادی به شرکت‌های متقاضی اعطا خواهد شد.

 باباخان با تاکید بر اینکه پس از پرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان را به حال خود رها نمی‌کنیم بیان کرد: تمامی تسهیلات پس از کارشناسی فنی و اقتصادی پرداخت می شود. تیم کارشناسی هزینه کرد تسهیلات را برای شرکت‌ها مشخص می‌کند و پس از اعطای مرحله اول تسهیلات، از میزان پیشرفت طرح بازید به عمل می آید و پس از بررسی مرحله بعدی تسهیلات پرداخت می‌شود تا هزینه‌ها هرز نگردد و برای موارد مورد نیاز صرف شود.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه اکثر تسهیلات اعطایی با تنفس شش ماهه است تصریح کرد: به دلیل اینکه شرکت‌های دانش بنیان اکثرا نوپا و در مرحله رشد هستند توان ارائه وثایق ملکی و سنگین را ندارد، برای همراهی با آنها و تسهیل پرداخت خدمات مالی تضامین مورد نیاز را چک و سفته قرار داده ایم تا این شرکت ها با دغدغه کمتر و با خیال آسوده تری اقدام کنند.

وی ادامه با بیان اینکه در سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فروش ۱۷۰۰ میلیاردی داشته‌اند، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان از نظر علم و فناوری مشکل آنچنانی ندارند، عمده مشکل آنها در بازار هدف و تجاری سازی کالا است. ما با تیم کارشناسی خود و با استفاده از تجربه سهامداران صندوق آماده ارائه این خدمات برای افزایش فروش و توسعه بازار و صادرات آنها هستیم.

وی در پایان گفت: سقف ارائه تسهیلات  در سال گذشته پنج میلیارد ریال بوده است و در سال جدید منتظر نظر نهایی معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای افزایش سقف تسهیلات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار