بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «مطهری: برخی می گویند من غضنفر هستم» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 01 October 2015
شکایت «خرازی‌نژاد» از مدیر مسئول «طلوع صبح»

پس از شکایت خرازی از هفته نامه طلوع صبح احضاریه‌ای برای فقیهی مدیر مسئول این هفته نامه ارسال شده‌ است.به گزارش راه دانا، به دنبال افزایش هجمه ها و توهین ها علیه صادق خرازی، وی از برخی از مسئولین روزنامه‌ها شکایت کرد.در حالی که خرازی چندی پیش در خصوص برخی از اقدامات اصلاح طلبان افشاگری کرده بود، رسانه‌های زنجیره‌ای سلسله توهین‌هایی را به وی داشتند.در همین راستا،‌ اخیرا خرازی از هفته نامه طلوع صبح شکایت کرده که در نهایت احضاریه ای نیز برای فقیهی مدیر مسئول طلوع صبح ارسال شده است.فقیهی به اتهام نشر اکاذیب و افترا علیه صادق خرازی به دادگاه رسانه فرا خوانده شده است.بر اساس این خبر هفته‌نامه «طلوع صبح» در یکی از شماره های پیشین خود با تیتر "خرازی‌نژاد" به بررسی سخنان و اظهارات اخیر محمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان پرداخته بود، منتشر شد.چندی پیش هم روزنامه روزان نزدیک به اصلاح طلبان چندی پیش در صفحه اول خود سید صادق خرازی برجسته ترین عضو موسس حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان را به شدت مورد حمله قرار داد و وی را "غضنفر" خطاب کرد که توهین این روزنامه در نهایت منجر به شکایت صادق خرازی از روزان شد.

آرمیتا رضایی‌نژاد: بان کی‌مون وقتی مرا دید خجالت کشید

دختر شهید رضایی‌نژاد درباره دیدارش با دبیر کل سازمان ملل گفت: بان کی‌مون از دیدن من خجالت کشید.

* نبود پدر شما چه تأثیری درروند زندگی‌تان گذاشته و حرف دلت با بچه‌هایی که مانند شما قربانی پدید ترور هستند را بزنید.

ترور پدرم باعث شد که خانه و مدرسه ما و تیپ ما و کلی چیزهای دیگر عوض بشود،، مثلاً اینکه ما دیگر مرد خانه ما دایی‌مان است و دیگر بابایم نیست.

* از دیداری که با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داشتی بگو، چه چیزی به او گفتید؟

من چیزی به او نگفتم، وقتی من رو دید خجالت کشید، ولی نتوانستم چیزی به او بگویم.

* حرف دلتان با کودکانی که قربانی حادثه تروریستی هستند چیست؟

من تا حالا به این مسئله فکر نکرده بودم، اما به آن‌ها می‌گویم که ناراحت نباشید، یک روزی باید بروید انتقام خون پدرانتان را از صهیونیست‌ها بگیرید، من وقتی خیلی کوچولو بودم می‌گفتم اگر یک روز قاتل‌های بابایم رو ببینیم چون خانه ما طبقه پنجم بود، آن‌ها را می‌برم خانه و از طبقه پنجم پرتشان می‌کنم پایین و خلاصه بمیرند.من برای انتقام گرفتن از خون پدرم، راهش را ادامه می‌دهم.


حکم اعدام برای مادر و دختر ایرانی در مالزی

دادگاهی در ایالت سلانگور مالزی یک مادر و دختر ایرانی را که در دام باندهای قاچاق مواد مخدر گرفتار شده بودند، به اعدام محکوم کرد. به گزارش ایرنا، دادگاه عالی ایالت سلانگور در شهر 'شاه عالم' روز چهارشنبه یک مادر و دختر ایرانی را سه سال پس از بازداشت و زندان به پای میز محاکمه کشاند و به اتهام حمل دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع متامفتامین مجرم شناخت و حکم به اعدام آن ها داد. 'غزالی چا' قاضی دادگاه 'پ.الف' مادر 57 ساله و 'ط.ن' دختر 36 ساله اش را متهم به حمل مواد مخدر کرد. مادر متهم به قاچاق یکهزار و 297 گرم و دختر متهم به جابجایی یکهزار و 245 گرم متامفتامین شدند. این دو نفر سال 2012 هنگام خروج از بازرسی فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شدند و تاکنون در زندان بسر می بردند. باندهای قاچاق مواد مخدر طی سال های اخیر تلاش کردند مسافران ایرانی عازم مالزی را طعمه قرار داده و با سوء استفاده از ساده لوحی افراد، نیاز افراد به پول، حرص و طمع پول بیشتر و شوق سفر به خارج از کشور آن ها را وارد باندهای خود کنند.


عربستان یک کشتی ایرانی را متوقف کرد

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری مدعی شد ائتلاف کشورهای عربی یک کشتی ایرانی حامل سلاح در دریای عرب را توقیف کردند.

سبد غذایی مردم ١٩درصد آب رفت

روزنامه اعتماد نوشت: پرداخت ماهی ۴۵‌هزار و ۵٠٠ تومان آن هم در یک خانواده ۶- ۵ نفره، خیلی‌ها را خرسند کرد و امیدوار به اینکه سطح رفاه زندگی‌شان با این پول بالاتر می‌رود و زندگی راحت‌تری را خواهند گذراند. با این آرزو که تعداد بیشتری از خواسته‌های فرزندان‌شان را برآورده کرده و زندگی شادتری خواهند داشت. غافل از آنکه معادلات اقتصاد با آنچه در ظاهر تصور می‌شود تفاوت دارد.ماهی ۴۵ هزار و ۵٠٠ تومان به ازای هر نفر که به قراری ماهی سه هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان می‌شود برای خرید مایحتاج وارد بازار شد ولی در مقابل بازار توان جوابگویی به این میزان تقاضا را نداشت و در نتیجه قیمت‌ها در بازار رفته‌رفته بالا رفت. ماه به ماه رشد قیمت‌ها توان خرید مردم را کاهش داد و امروز پس از گذشت پنج سال از آغاز هدفمندی یارانه‌ها می‌بینیم که نه‌تنها سطح رفاه خانوارها افزایش نیافته است بلکه مصرف مواد غذایی اساسی مانند شیر، گوشت، برنج و نان در سبد خوراکی خانوار آب رفته است. نه‌تنها مصرف مواد غذایی اساسی بلکه تمام مصارف با استناد به جدیدترین آمار بانک مرکزی از هزینه و درآمد خانوار در سال ٩٣، کمتر شده است.


‎عامل تیراندازی زندان آباده در سلامت کامل روحی روانی است

برخلاف ادعای مقامات مسئول استان فارس مبنی بر اختلال روانی عامل تیراندازی در زندان آباده، وی به لحاظ روحی و روانی در سلامت کامل به سر می برد.به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس متهم پرونده تیراندازی در زندان آباده این استان که اقدام به کشتن پنج مامور زندان و زخمی شدن یک نفر دیگر در صبح یکشنبه هفته جاری کرده بود به لحاظ روحی روانی در سلامت کامل است. سعید غلامزاده افزوده است: متهم در کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفته و بررسی ها حکایت از این داشته که در نامبرده هیچگونه علائمی از جنون مشاهده نشده است.پیشتر رحیم زارع نماینده مردم شهرستان آباده در مجلس شورای اسلامی و نیز محمدرضا زارع فرماندار این شهرستان در گفت و گو با ایرنا عنوان کرده بودند که سرباز وظیفه ای که حدود ساعت هفت صبح یکشنبه با شلیک گلوله در حیاط زندان آباده باعث کشته شدن پنج نظامی و مجروح شدن یک سرباز دیگر شد، ضمن داشتن اختلالات روانی با مقتولین نیز اختلاف سلیقه داشته است.


ماجرای هدست 38 هزار تومانی یک نماینده

نادرقاضی‌پور، نماینده آذری‌زبانی که با نطق‌ها و تذکراتش در جلسات علنی مجلس معروف است، این‌بار به دلیل استفاده از نوع خاصی از هدست‌های تلفن‌های همراه در صحن علنی مجلس خبرساز شد.انتشار عکسی از نماینده ارومیه که در حال صحبت با نوع جالبی از هدست تلفن همراه بود که به شکل گوشی‌های تلفن قدیمی است، با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی روبه‌رو شد و عده‌ای این نوع هدست را مخصوص گوشی‌های آیفون و بسیار گران‌قیمت اعلام کردند.نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در این‌باره گفت: من این هدست را به قیمت 38 هزار تومان خریداری کردم و برای همه موبایل‌ها هم قابل استفاده است. اینطور که می‌گویند این هدست مخصوص گوشی‌های اپل و بسیار گران است، صحت ندارد.وی ادامه داد: در طول شبانه‌روز تماس زیادی با نمایندگان مجلس گرفته می‌شود و از آنجایی که امواج الکترونیکی گوشی‌های همراه مضر است بنده تصمیم گرفتم از هدست استفاده کنم و این مدل که ارزان‌قیمت و همچون گوشی‌های قدیمی است را تهیه کردم.نماینده مردم ارومیه در مجلس، تصریح کرد: «این‌ شیطنت‌ها از سوی رسانه‌هایی است که می‌خواهند نمایندگان خادم ملت را بد جلوه بدهند. ما نوکر ملت هستیم و برای این حرف‌ها اهمیتی قائل نیستیم.»



سوء قصد به رئیس بیمارستانی در بهبهان

چندی پیش بیماری به دلیل پارگی شریان آئورت در بیمارستان شهید زاده بهبهان فوت می‌کند که در پی این اتفاق بستگان بیمار با متشنج کردن فضای اورژانس بیمارستان، با شلیک سه گلوله رئیس بیمارستان را مورد سوء قصد قرار می‌دهند که قائم مقام وزیر بهداشت از پی‌گیری‌ها و هماهنگی‌های لازم وزارت بهداشت با مقامات نیروهای انتظامی استان خوزستان در خصوص حادثه اخیر خبر داد.به گزارش آنا، ایرج حریرچی در خصوص حادثه اخلال در اورژانس یکی از بیمارستان‌های بهبهان، گفت: شورای تامین استان برای این موضوع تشکیل شده است و تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص اتخاذ شده، تمامی عوامل اختلال در اورژانس شناسایی شده‌اند و برخوردهای قانونی لازم با آنها خواهد شد.


بهرام رادان خواستار عذرخواهی رسمی عربستان شد

بازیگر فیلم «سنتوری» به فاجعه کشته‌شدن زائران خانه خدا در عربستان واکنش نشان داد.این بازیگر با انتشار عکس زیر در اینتساگرام این حادثه را نوعی قتل‌عام خواند و خواستار عذرخواهی رسمی دولت عربستان سعودی شد. رادان در این باره نوشت : «فاجعه اخير در عربستان را ميتوان جزو بدترين اتفاقات انسانى و بنوعى يك قتل عام دانست. هزاران نفر مسلمان كه از سراسر جهان به قصد زيارت خانه خدا، عاشقانه سفر كرده بودند، در ازدحام جمعيت و گرماى اينروزهاى بيابانهاي حجاز مظلومانه جان باختند. براى بازماندگان عزيزان از دست رفته، هيچ چيز جبران اين فقدان عظيم را نمي‌كند. شايد عذرخواهى رسمى ميزبان (دولت سعودى) به كوتاهى در ميهمان نوازى و برگزارى باشكوه بدرقه پيكرهايشان، در موطنشان، حداقل انتظار باشد. به اميد آرامش روحشان، آمين»


شیوه جاسوسی دشمن از منظر سردار فیروزآبادی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درا دامه گفت: فکر نکنید دشمن می آید و مستقیم جاسوسی می‌کند، برای کشورشان جدول دارند، مثل جدول کلمات متقاطع، چند جمله بی خاصیت می پرسند و جدول را پر می کنند؛ از هرکسی قسمتی از این جدول را می پرسند که احساس کند بی خاصیت و بی ثمر است ولی آنان کل جدول شان را پر و به همه چیز دست پیدا می کنند. فیروزآبادی افزود: در پدافند غیرعامل یکی از اقدامات مربوط به بستن راه های نفوذ آمریکا است و امروز اهمیتش بیشتر شده است، حقیقتا پدافند غیرعامل اهمیت بیشتری پیدا کرده است به خصوص از آن زاویه ایمنی و پیشگیری از خسارات، آن حادثه ای که در هتل بندرعباس اتفاق افتاد در هر کدام از هتل ها ممکن است پیش بیاید یا حادثه ای که در انباری در چین اتفاق افتاد در هر یک از انبارها ممکن است پیش بیاید؛ یعنی کارهای پدافند غیرعامل که ایمنی درون سیستمی ایجاد می کند بسیار اهمیت دارد، این از نظر ستاد بحران هم اهمیت دارد.


احتمال سفر مدیران شرکت‌های نفتی آمریکا به تهران

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از احتمال حضور شرکت‌های نفتی آمریکایی در کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی(IPC) در تهران خبر داد. رکن الدین جوادی درباره دلیل اصلی معرفی قراردادهای IPC در تهران به جای لندن با اشاره به اینکه دو دیدگاه درباره برگزاری کنفرانس قراردادهای نفتی مطرح بوده است، گفت: نتایج تضارب آرا درباره برگزاری این کنفرانس در تهران یا لندن این شد که با توجه به شرایط پیش آمده و تمایل زیاد شرکت‌های خارجی برای حضور، این کنفرانس در تهران برگزار شود مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: هم اکنون بسیار از شرکت‌های بزرگ نفتی در حال بازگشایی و فعال کردن دفاترشان در تهران هستند. معان وزیر نفت درباره حضور شرکت‌های آمریکایی در این کنفرانس گفت: هنوز تصویر روشنی از آمدن آنها وجود ندارد. با این همه، احتمال حضور آنها منتفی نیست.


مطهری: برخی می گویند من غضنفر هستم

علی مطهری پیرامون صحبت های یکی از منتقدان سیاسی درباره ارنج تیم ملی فراجناحی صحبت کرد. نماینده مردم تهران البته به یکی از پیشنهادهای صادق زیباکلام در ارتباط با قراردادن یکی از بزرگترین سیاسیون ایران درون دروازه تیم ملی فراجناحی ایراد گرفت و از خاطره بهترین حمله سیاسی اش هم صحبت کرد. متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:
در تیتر یکی از روزنامه های ورزشی از قول صادق زیباکلام آمده که در ترکیب یازده نفره تیم ملی فراجناحی علی مطهری باید در خط حمله بازی کند. دلیل این نوع ارنج را چه می دانید؟
نمیدانم دقیقا منظورش چه بوده اما فکر می کنم که به دلیل حالت تهاجمی که من در عالم سیاست داشته و دارم زیباکلام ترجیح داده مرا در خط حمله قرار دهد.
ظاهرا خوب هم گل می زنید که شما را در خط حمله گذاشته اند.
البته برخی از دوستان اصولگرای ما می گویند که مطهری گل به خودی می زند. دلیلش این است که گاهی علیه آنها انتقاد می کنم. نقل همان ماجرای «مارادونا را ول کن غضنفر را بچسب» است.

یعنی مطهری غضنفر است؟

از نظر بعضی از دوستان اینگونه است. چون به نفع رقیب شان حرف می زنیم می گویند که شما گل به خودی می زنید.


تذکر به روحانی بابت اظهارات دوپهلو

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: لازم است تا دقت بیشتری در بکارگیری جملات دو پهلو که پیام شبهه‌ناک به جهان می‌دهد از قبیل «با هرکشور و هرکس و هرکجا در خصوص صلح منطقه» گفت‌وگو کنیم داشته باشید. وی افزود: سیاست‌های کلان در ابعاد خارجی و داخلی توسط مقام معظم رهبری اتخاذ می‌‌شود. در تحلیل بکارگیری عبارات و واژه‌های دوپهلو توسط حضرتعالی «باهرکسی، در هر کجا» و استثناء نکردن دولت‌های متخاصم و رژیم صهیونیستی حتی مغایر با نیّت و هدف قبلی شما شبهه ایجاد می‌کند و این واقعیت را از چند مسئول کشورهای خارجی در سفرهای مربوطه استماع کرده‌ام. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: شایسته است با توجه به بصیرت ملّت شریف و سوءاستفاده دیگران در اظهارنظرهای مستقیم دقت نظر بیشتری صورت گیرد.


آمار جدید و وحشتناک از تعداد کشته های منا

نوذر شفیعی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، ضمن تسلیت درگذشت حجاج در رمی جمرات گفت این حادثه این فرضیه را به اثبات رساند که خاندان آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارند.وی ادامه داد: آنها هنوز انکار می‌کنند که فاجعه‌ای رخ داده است و همچنان بر عدد 700 نفر برای جانباختگان تاکید دارد این در حالی است که به نظر می‌رسد تعداد جانباختگان به بیش از 7 هزار نفر برسد.


حجاج با لیفتراک به سردخانه منتقل شدند!

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در جمع فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های برتر اقتصادی ایران، اظهار کرد: گزارش‌هایی به من رسیده که در میان حاجیانی که با لیفتراک جمع‌آوری شده بودند افرادی هنوز زنده بوده و آه و ناله می‌کردند و این فاجعه آنقدر فجیع است که آل سعود از انتشار فیلم این حوادث نیز دریغ می‌کند.وی تأکید کرد: گزارش‌هایی از نحوه برخورد با حاجیان داریم که شرمم می‌آید در این جلسه آن را مطرح کنم.نماینده مرده تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حداقل انتظاری که از این حاکمان بی‌لیاقت می‌رود این است که تعهد دهند در دفعات بعد اتفاقی برای حجاج نیفتد و اگر نمی‌توانند این مسئولیت را قبول کنند آن را واگذار کنند.آیت‌الله محسنی قمی ادامه داد:‌آل‌سعود به دلیل کینه با مردم و انقلاب ایران و جریان مقاومت، تلاش کردند که از طریق قیمت نفت ملت ایران را تحت فشار قرار دهند و ضربه مورد نظر خود را به امت اسلامی وارد کنند اما امروز خود در یمن و بحرین و حتی در داخل کشور خود دچار ضعف و استیصال شده‌اند.


اژه ای دو نوع جاسوسی را معرفی کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در گردهمایی بسیجیان قوه قضائیه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با دو روش می‌تواند نفوذ کند، گفت: روش اول، جاسوسی است که فردی که اجیر دولتی بیگانه می‌شود و از او مستمری می‌گیرد و در بسیاری از موارد نیز غیرقابل گذشت است به ویژه اینکه این جاسوسی برای دشمن سرسخت کشور باشد. معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه نفوذها به این راه محدود و منحصر نمی‌شود، گفت: و همه جاسوسی‌ها به این طریق نیست، ما جاسوسی دیگری هم داریم که باید امروز مراقب آن بود و آن جاسوس مواجب‌بگیر، مستمری‌بگیر و دریافت‌کننده حقوق ماهیانه یا فصلی از دشمن نیست، او زمینه و بستر را برای دشمن فراهم می‌کند.


سه کلاهی که آمریکا بر سر عربستان گذاشت

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «نباید به برخی تبلیغات جهت‌دار درباره غدیر توجه شود» گفت: مراسم غدیر نباید سست شود چراکه این خواسته دشمن است. این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: از دفتر ما سؤال شده با توجه به مصیبت عظمای حادثه منا، مراسم غدیر را چگونه برگزار کنیم که پاسخ آن این است، نباید مراسم غدیر سست شود، چراکه از خواسته‌های دشمن است و باید این برنامه را با قوت همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم ولی ثواب آن را به ارواح عزیزان از دست رفته در حادثه منا هدیه خواهیم کرد.وی با بیان این‌که «آمریکایی‌ها در مسئله یمن، سه تا کلاه سر عربستان سعودی گذاشتند» گفت: نخست آنها را تشویق کردند و گفتند حمله قاطعی به یمن صورت دهید آنها عقب نشینی می‌کنند و می‌توانید رئیس‌جمهور مستعفی را مجدد به قدرت برگردانید، سعودی‌ها برای این کار به زعم خود عملیات «طوفان قاطع» را طراحی کردند اما شش ماه است مشغول ویران کردن هستند و به اهداف خود نرسیده‌اند و البته تا شش سال دیگر هم معلوم نیست به جایی برسند. این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: کلاه دومی که آمریکایی‌ها سر سعودی‌ها گذاشتند این بود که آنها را در جهان اسلام منفور کردند، سوم این که یک مملکت اسلامی را ویران کردند، چراکه آمریکایی‌ها مسلمانان را دشمن خود می‌دانند و برایشان فرقی نمی‌کنند که در کدام بلاد باشند.


حمله به اینستاگرام کاپیتان تیم فوتسال بانوان

پس از آنکه فرشته کریمی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان با حضور در برنامه نود خود را هوادار پرسپولیس معرفی کرد با واکنش عجیب کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد.«پارسینه» نوشت: صفحه اینستاگرام این بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان پس از حضور وی در برنامه نود، محل مناقشه هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس شد.او پس از مواجهه با این اتفاق صفحه خود را از حالت عمومی خارج کرد.


واکنش کفاشیان به درخواست وزیر ورزش

علی کفاشیان در گفتگو با مهر در واکنش به درخواست محمود گودرزی مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس تمهیداتی بیندیشند تا وزارت ورزش در امور فوتبال دخالت کند، گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ام مجمع بالاترین نهاد در مورد تصمیم گیری برای مسائل فوتبال است و آقای گودرزی هم جزو این مجمع هستند.وی افزود: اگر قرار است تغییر و تحولی رخ بدهد و مسئله بررسی شود باید از طریق مجمع انجام شود. حالا اینکه چرا این مسئله در صحن علنی مجلس عنوان شده است نمی دانم. مجمع این اختیار را دارد که بخواهد در مورد مسائل فوتبال هر تصمیمی را بگیرد.علی کفاشیان در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: فکر می کنم این مسائل مربوط به خانواده ورزش است و نباید در بیرون از این خانواده مطرح شود. فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه جزو یک خانواده هستند و نباید مسائل خانواده در بیرون بررسی شود.رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مجلس نهاد تصمیم گیر در این مورد نیست و نباید این مسئله در صحن علنی اعلام می شد خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم که مشکلات درون خانواده حل و فصل شود و نیاز به تصمیم نهادهای دیگر نباشد.


ایران آماده صادرات ۶ میلیون بشکه نفت

سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ترمینال و پایانه‌های نفتی ایران به منظور افزایش صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم، گفت: تعمیرات اساسی، بازسازی و نوسازی تاسیسات، اسکله و مخازن ذخیره سازی در پایانه‌های نفتی ایران در خلیج فارس به پایان رسیده است.مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در صورت دستور وزیر نفت هیچ گونه محدودیتی به منظور افزایش صادرات نفت خام از مسیر پایانه‌های نفتی کشور در منطقه خلیج فارس وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر توان عملیاتی صادرات نفت در پایانه‌های کشور به بیش از ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.


وعده شمخانی درباره بازدید از پارچین

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور آمانو در پارچین یک بازدید بود نه بازرسی و دیگر هم هیچ بازدیدی در هیچ سطحی از پارچین صورت نمی‌گیرد.به گزارش فارس، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل آمانو از پارچین بازرسی کرد، درحالیکه قبلا گفته شده بود اجازه این بازرسی داده نمی‌شود، گفت: هیچ بازرسی صورت نگرفته و حضور آمانو در پارچین، تنها یک بازدید بود که با بازرسی تفاوت دارد.شمخانی در پاسخ به این سوال که آیا این بازدیدها ادامه خواهد داشت نیز تاکید کرد: دیگر هیچ بازدیدی در هیچ سطحی از پارچین صورت نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار