کد خبر: ۱۰۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 30 September 2015
سرپرست فرمانداری فردیس گفت: حضور دانش آموزان درجشن عاطفه ها موجب ترویج و تقویت فرهنگ انفاق،احسان و آموزش محبت در بین دانش اموزان می شود.

به گزارش ایرنا،علی قنبر زمانی روز چهارشنبه درآیین نمادین جشن عاطفه ها در دبستان پسرانه شهید داریوش خدری رزکان نو فردیس،افزود: فرهنگ احسان و نیکوکاری از خصلت های پسندیده مسلمانان و از شاخصه های اصلی ایرانیان می باشد و برگزاری مراسم جشن عاطفه ها در مدارس به ترویج فرهنگ احسان در سنین پایین کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه درآیات قرآن کریم خداوند سبحان تاکید بر احسان دارد اظهارداشت: در این کتاب آسمانی آمده است که اگر از مالتان انفاق کنید به مالتان برکت داده می شود و اگر نمی توانید انفاق مال کنید با زبان خوش و نرم با مردم محبت کنید و سرچشمه همه خوبیها محبت است.

وی گفت: برپایی جشن عاطفه ها و کمک های مردم نوعدوست و نیک اندیش در آغاز سال تحصیلی می تواند بخش زیادی از مشکلات آنان را برطرف کند.

سرپرست فرمانداری فردیس افزود: دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم با حضور در عرصه کمک به همنوعان ، فعالیت در عرصه های اجتماعی را به صورت عملی میآموزند.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه دو کرج نیز در این مراسم گفت: تمامی کمک های جمع آوری در این جشن در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار می گیرد.

فرشته فهمیده افزود: با برگزاری این جشن در مدارس دانش آموزان به یاری همسالان بی بضاعت خود شتافتند.

وی افزود: به نیازمندان به عنوان عضوی از جامعه باید کمک کنیم و انتظار این است که مردم برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت بشتابند تا آنها نیز با روحیه ای مناسب، در کلاس های درس حاضر شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته در جشن عاطفه ها دانش آموزان این ناحیه مبلغ 184 میلیون ریال نقدی و 34میلیون و 951 هزار ریال غیر نقدی به دانش آموزان بی بضاعت کمک کردند.

وی از نیکوکاران خواست که در دیگر ایام سال تحصیلی نیز از دانش آموزان کم بضاعت شهرستان حمایت کنند.

مراسم جشن عاطفه ها همه ساله در مهرماه برای کمک به دانش آموزان نیازمند به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همکاری آموزش و پرورش شهرستان فردیس برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار