کد خبر: ۱۰۲۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 12 February 2022
به گزارش «تابناک البرز» انسولین قلمی تولید شده در ایران با برندهای موجود در دنیا از نظر کیفیت مشابه بوده و تاثیرگذاری بالایی روی بیماران دیابتی دارد.

این روزها نخبگان شرکت داروسازی ویتان فارمد در استان البرز ماموریت بومی سازی یک داروی حیاتی را بر عهده گرفته اند تا قدمی مثبت بردارند. 

تلاش فناوران مجموعه مذکور التیام بخشیدن به درد یک میلیون بیمار مصرف کننده انسولین در ایران و به حداقل رساندن تلخی های این بیماری شیرین با خودکفایی است. 
عباسی مدیر واحد کیفیت شرکت داروسازی مذکور می گوید؛ خوشختانه موفق شده ایم به تکنولوژی تولید انسولین آنالوگ و قلمی در کشور دست پیدا کنیم. 
به گفته وی این موفقیت با انتقال تکنولوژی از شرکت ویتان فارمد آلمان به ایران به دست آمده است، البته قائم مقام این شرکت داروسازی هم توضیحاتی در این باره دارد. 
افسر طلا می گوید؛ بیمار در انسولین گلارژین یا طولانی مدت هر ۲۴ ساعت یکبار به تزریق نیاز دارد در نتیجه یک میلیون قلم از این محصول تولید شده است. 
و اما در ۳ خط تولید ۳۰۰ نفر شبانه روز در تلاشند و بر اساس اعلام مدیرتولید شرکت روزانه ۱۰۰ هزار ویال از انواع انسولین رگولار و گلارژین تولید می شود. 
به زودی تمام اعضای خانواده انسولینی ایران در برنامه کاری شرکت مذکور قرار می گیرند، البته مدیر واحد کنترل کیفیت شرکت داروسازی ویتان فارمند حرف هایی دارد. 
خلیلی می گوید؛ انسولین قلمی تولید شده در ایران با برندهای موجود در دنیا از نظر کیفیت مشابه بوده و تاثیرگذاری بالایی روی بیماران دیابتی دارد. 
علاوه بر تائیده آزمایشگاه مرجع ایران، با ارسال نمونه ای از انسولین قلمی به آزمایشگاه های خارجی، تائیده خارجی هم دریافت شده است اما معضلاتی هم در بین است. 
۹۰ درصد انسولی قلمی مورد نیاز ایران وارداتی بوده و شرکت داروسازی مذکور توان تامین ۳۰ درصد از مصرف داخلی را دارد اما دیگر با کمبود انسولین در کشور مواجه نخواهیم شد. 
دستیابی به دانش تولید مواد اولیه انسولین هم دستاورد دیگر این شرکت است که ضمن صرفه جویی ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی ایران را در جمع ۶ کشور دارنده این فناوری قرار می دهد. 
با انتقال تکنولوژی تولید انسولین قلمی، انحصار از دست ۶ کشور آلمان، ایتالیا، آمریکا هند، چین و دانمارک خارج شده و خودکفایی در زمینه تولید ماده اولیه انسولین در راه است. 
۱۲۶ میلیون یورو برای تولید انسولین ایرانی سرمایه گذاری شده و پس از تکمیل نتیجه مطالعات بالینی این محصولات روانه بازار می شوند تا گامی برای صادرات در ادامه باشد. 
البته انسولین بومی روی پیشخوان داروخانه ها قرار گرفته و با دستیابی به این فناوری سالیانه بیش از ۳۰ میلیون قلم و ویال انسولین بومی در کشور تولیه و روانه بازار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار