مدیر کل راه و شهرسازی البرز در مورد دلایل تاخیر در ساخت و تحویل مسکن ملی شهرستان فردیس توصیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 23 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا خالقی در مورد دلایل عدم پیشرفت در طرح ملی مسکن در شهرستان فردیس بعد از گذشت چند سال، اظهار داشت: زمین در نظر گرفته شده برای این پروژه متعلق به یکی از دستگاه‌ها بود.

وی افزود: این زمین در سال 99 برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی این دستگاه معرفی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه قرار بود این دستگاه کارگذار و سازنده این زمین برای طرح مسکن ملی باشد ، بیان کرد: کاربری این زمین فرهنگی بوده و در کمیسیون ماده 5 استان البرز به کاربری مسکونی تغییر کاربری داده شد.

خالقی با اشاره به اینکه ثبت نام افراد برای طرح مسکن ملی در فردیس به واسطه وجود این زمین بود ، عنوان کرد: این دستگاه برای ساخت زمین به مسکونی پیمانکار هم انتخاب کرد و بعد از تجهیز کارگاه شهرداری فردیس جلوی کار این پروژه را گرفت.

خالقی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های در بخش شهرداری، وزارت راه و استانداری در انتهای دولت قبل بود که منجر به بروز چنین اتفاقاتی شد، گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت این طرح این ناهماهنگی‌ها بود که این طرح در کشور چنان موفق نشد.

وی با بیان اینکه شهرداری فردیس درخواست 150 میلیارد تومان مطالبه برای تغییر کاربری این زمین کرده بود ، ادامه داد: راه و شهرسازی در این پروزه به نوعی ناظر است و زمین و سازنده نیست.

خالقی با بیان اینکه بخشی از این زمین در کمیسیون ماده 5 با توافق دستگاه مالک به جای بدهی بابت جواز به شهرداری فردیس داده شد تا پول تغییر کاربری از متقاضیان دریافت نشود ، تصریح کرد: بعد از این موضوع مالک زمین احتیاط کرد و اعلام کرد که تا دریافت پروانه از شهرداری کار را آغاز نمی کند.

وی با اشاره به اینکه کم کاری از سوی اداره راه و شهرسازی در این پروژه انجام نشده است ، تصریح کرد: راه و شهرسازی در این زمینه حدود 50 مکاتبه انجام داده که به دلیل دریافت پول از مردم باید کار شروع شود و در نهایت دو هفته قبل آخرین توافقات و پیگیریها انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر تلاش می کنیم در این زمین یا زمین دیگری کار آغاز شود ، گفت: پول دریافت شده از متقاضیان به اسم آنها و در حساب بانکی آنها موجود است و کسی به این پول‌ها دست نزده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم رفع مشکلات زمین معرفی شده زمینی از سوی راه و شهرسازی برای این کار در نظر گرفته می‌شود و ممکن است که کار کمی به دلیل طی مراحل همراه با تاخیر باشد، ادامه داد: متقاضیان مسکن حق دارند و با توجه به پولی که پرداخت کرده اند باید مسکن در اختیار آنها قرار داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار