فرماندار اشتهارد با اشاره به ظرفیت‌های بالای اشتغال در این شهرستان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی اشتهارد به شدت به دنبال نیروی کار ماهر هستند.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 22 January 2022

وقتی صنعت اشتهارد تشنه نیروی کار است

به گزارش «تابناک البرز» ابراهیم کردلو گفت: شهرستان اشتهارد به دلیل وجود واحد‌های صنعتی متعدد در شهرک‌های صنعتی اشتهارد، کوثر و امید البرز، ظرفیت‌های اشتغال زیادی دارد، ولی با کمبود نیروی کار مواجه هستیم؛ بنابراین هر تعداد نیروی بیکار از مرکز استان و شهر‌های اطراف به اشتهارد معرفی شود، می‌توانیم مشغول به کار کنیم.
وی با بیان اینکه آمار اشتغال در سامانه رصد به خوبی بارگذاری نشده، تصریح کرد: این موضوع  نیاز به پیگیری و به روز رسانی دارد، زیرا به نظر می‌رسد آمار فعلی کمتر از میزان واقعی است.
به گفته کردلو یکی از دلایلی که نیروی کار تمایل به اشتغال در واحد‌های صنعتی اشتهارد ندارند، بعد مسافت از مرکز و شهرستان‌های البرز با اشتهارد است، زیرا هزینه‌های رفت وآمد می‌تواند مانع استقبال شود.
وی با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای رفع این شکل گفت: ۲ برنامه میان مدت و بلند مدت  برای رفع این مشکل مد نظر قرار دارد که با شورا‌های اسلامی شهر‌های همجوار و شهرداران جلساتی برگزار شده و به دنبال راهکار برای طراحی پایانه‌های حمل و نقل عمومی با یارانه برای انتقال نیرو‌های کار از مکان‌های دیگر به اشتهارد و برگشت آن‌ها هستیم.
وی موضوع دیگری که باعث استقبال کم نیروی کار از اشتغال در اشتهارد می‌شود را پایه حقوق پایین وزارت کار دانست که با توجه به هزینه‌های بالای رفت و آمد برای نیرو‌ها به صرفه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار