مدیرکل پزشکی قانونی همدان از کاهش مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 30 September 2015
مدیرکل پزشکی قانونی همدان از کاهش مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛علی‌احسان صالح اظهار کرد: امسال دو نفر در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه آمارها کاهش تلفات ناشی از مصرف قرص برنج را در پنج ماهه نخست امسال نشان می‌دهد، گفت: یک زن و یک مرد در همدان، در مدت یاد شده جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز پنج نفر در همدان شامل یک زن و چهار مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

وی در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز گفت: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می‎شود.

صالح با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، گفت: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم‎خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان‎ها است.

وی با بیان اینکه استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، اظهار کرد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می‎رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار