در بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک می‌خوانید؛
تابناک: با فعال‌سازی گشت‌های ویژه كمین و شكار در سطح شهر سرانجام فرد مذكور هنگام سرقت به عنف از یك شهروند شناسایی و در عملیاتی ویژه در حالی كه قصد فرار از دست ماموران را داشت با شلیك گلوله به پای وی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 28 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ایجاد مزاحمت برای ایجاد سرگرمی، جوانی 22 ساله با 50 فقره سرقت، برنج های قاچاقی که در راه بازار بود و دستگیری باند سارقان خودرو از جمله خبرهای، بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک طی یک هفته اخیر است.


سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار كرد: در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اینكه فردی از طریق یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی برای وی مزاحمت ایجاد كرده، بررسی موضوع در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاكی در اظهارات خود عنوان داشت در یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی مشغول به‌كار بودم كه شخصی ناشناسی با ارسال پیام‌های عاشقانه برای من، باعث مشكوك شدن همسرم و در نتیجه بر هم خوردن زندگی زناشویی من شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح كرد: با جستجو در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی سرانجام متهم كه جوانی 25 ساله اهل و ساكن اصفهان است دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه متهم از نزدیكان شاكی است، گفت: وی در اعترافات خود انگیزه‌اش را سرگرمی بیان كرد.

وی خاطرنشان كرد: متهم با تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رییس پلیس فتا استان اصفهان به كاربران شبكه‌های اجتماعی توصیه كرد: توجه داشته باشید شبكه‌های اجتماعی حریم امن و خصوصی شما نیستند؛ در فضای سایبر مزاحم دیگران نشوید و حریم خصوصی آنها را زیر پا نگذارید.

سرهنگ مرتضوی افزود: با نقض ایمنی در دنیای مجازی دنیای واقعی شما به خطر می‌افتد لذا در دنیای مجازی ایمنی خود را حفظ كنید؛ همچنین سعی نكنید به مزاحمین اینترنتی پاسخ دهید چراكه آنها شخصیت ضد اجتماعی دارند.

وی تصریح كرد: به دوستان فیس‌بوكی اعتماد نكنید، زیرا ممكن است با یك مجرم اینترنتی دوست شده باشید؛ همچنین کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارید.

جوان 22 ساله و 50 فقره سرقت!


سرهنگ ستار خسروی گفت: كارآگاهان اداره سرقت پلیس آگاهی در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف و زورگیری از شهروندان كه به شكلی خشن و همراه با ضرب و شتم انجام شده بود، موضوع را با حساسیت ویژه‌ای دنبال كردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی 22 ساله با تشكیل باندی از همسن و سالان خود به وسیله موتورسیکلت در سطح شهر پرسه زده و با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم مردم اموال آنان را به زور سرقت می‌كرد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح كرد: با تحقیقات گسترده و انجام كارهای علمی و تخصصی و با فعال‌سازی گشت‌های ویژه كمین و شكار در سطح شهر سرانجام فرد مذكور هنگام سرقت به عنف از یك شهروند شناسایی و در عملیاتی ویژه در حالی كه قصد فرار از دست ماموران را داشت با شلیك گلوله به پای وی دستگیر شد.

سرهنگ خسروی خاطرنشان كرد: این سارق زورگیر از مرتکبین تکرار جرم و از سارقان به عنف حرفه‌ای و سابقه‌دار است كه ده‌ها فقره سرقت به عنف در سوابق وی وجود دارد.
وی با بیان اینكه متهم تاكنون به بیش از 50 فقره سرقت اعتراف كرده است، اظهار كرد: با اعترافات متهم سایر هم‌دستان وی نیز که چهار نفر بودند، دستگیر و همگی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان به شهروندان توصیه كرد: در هنگام عبور از نقاط تاریک و کم‌تردد مراقب اموال با ارزش و گوشی تلفن همراه خود باشید و در صورت مواجه شدن با سارقین زورگیر سعی كنید، مشخصات افراد و وسیله نقلیه آنها را به خاطر بسپارید و از درگیر شدن با آنها پرهیز كنید.

توقیف 70 تن برنج خارجی قاچاق

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار كرد: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم هنگام كنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه كامیون كشنده كه از استان فارس به سمت اصفهان در حركت بودند، مشكوك و آنها را متوقف كردند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد هر سه خودرو فاقد مدارك مثبته گمركی برای حمل بار خود هستند لذا در بازرسی صورت گرفته از خودروها 70 تن برنج خارجی قاچاق كشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله كشف شده را 3 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان كرد و گفت: برنج‌های مكشوفه به سازمان اموال تملیكی تحویل و رانندگان خودروها نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار آقاخانی با بیان اینكه قاچاق كالا از عوامل مهم ناامنی اقتصادی در كشور است تصریح كرد: پلیس با قاطعیت و جدیت با قاچاقچیان كالا مقابله كرده و با كسانی كه در این زمینه فعالیت داشته باشند برخورد قانونی می‌كند.

وی با اشاره به افزایش كشفیات این فرماندهی در زمینه قاچاق كالا خاطرنشان كرد: میزان دستگیری‌ها نیز در این زمینه طی 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

باند سارقان حرفه ای خودرو با 80 سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس آگاهی، در عملیاتی ویژه اعضای این باند حرفه ای و سابقه دار را که دو نفر بودند در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد 80دستگاه خودروی مسروقه شامل انواع خودرو پژو، زانتیا و پرشیا که اوراق شده بود کشف شد.

وی گفت:این سارقان باشناسایی خودروهای موردنظروسیله را سرقت و پس از جابجایی در کارگاهی غیر مجاز اقدام به تعویض سند و پلاک خودرو با خودروهای تصادفی اوراقی می کردند.

سرهنگ خسروی از دستگیری دو مالخر نیز در این زمینه خبر داد وافزود: پرونده این افرادبرای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان ارجاع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار