فرماندار چهار باغ از تصویب نهایی و اجرای طرح هادی ۱۵ روستای این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و عملیاتی شدن این طرح را اقدامی مهم در تحقق آرزوی دیرینه ساکنان عزیز و فهیم روستا های این خطه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 04 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» قدرت اله شمیرانی موافقت نهایی با اجرای طرح هادی در روستاهای چهار باغ را حاصل پیگیری مستمر  نماینده  مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ،‌ موافقت استاندار البرز و تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان ذکر کرد.

وی گفت: از مدتها قبل اجرای طرح هادی روستاهای چهار باغ در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب و اعتبار آن در این کمیته تامین و در شورای برنامه ریزی استان نیز تصویب شده بود.

شمیرانی  ادامه داد: اما برخی مخالفت ها در بدنه کارشناسی چند دستگاه اجرایی و مخالفت مدیران این دستگاه ها، اجرای آن را با تاخیر طولانی همراه کرد.

فرماندار چهار باغ اظهار داشت: در جریان بازدیدهای مسوولان در سال های متمادی یکی از  مطالبات مهم روستاییان این شهرستان بازنگری طرح های هادی بود که خوشبختانه اکنون دیگر مخالفتی در این زمینه  وجودنداردو به زودی شاهد اجرای این طرح تحول آفرین باهمکاری بنیاد مسکن در روستاهایمان هستیم.

شمیرانی اجرای طرح هادی روستایی را تلاشی در خور توجه‌ و فراگیر با هدف ساماندهی کالبدی روستاها عنوان‌کرد و افزود: با اجرای این طرح ، بستر برای توسعه بافت روستایی متناسب با جمعیت در روستاها و نیز اصلاح کاربری زمین های داخل بافت متناسب با نیاز روستاییان فراهم می شود.

وی گفت: بستر سازی برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و کاهش مشکلات شهری، توسعه فعالیت های کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از مزیت های مهم اجرای طرح هادی در روستاها به شمار می رود.

فرماندار چهارباغ اظهار کرد: توجه به رویکرد بوم محور و بهبود کیفیت آمایش مناطق روستایی از جمله دیگر  مزایایی است که  اجرای طرح هادی در روستا ها  در پی دارد.

شهرستان چهار باغ با جمعیت ۱۰۰ هزارنفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

این شهرستان اواخر سال گذشته از شهرستان ساوجبلاغ  جدا و ارتقا یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار